Gå til innhold

har alle med termin i januar født eller? er jo så stille her ..


*spirrevipp*

Anbefalte innlegg

Det er vel noen her som ikke har født ennå? selv om dere har født så kan man jo skrive noe. noen som tror på fullmåne fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke født!!

men er enig med deg om at det er veldig stille her.. synes det har vært veldig lite aktivitet her inne i det siste, og jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det går med de andre januardamene..

ønsker å bli oppdatert fra dere dersom det skjer noe;)

her i gården skjer det lite bortsett fra kynnere og mensmurringer:(

 

tror fullmånefødsel godt kan skje med alle andre enn meg, da jeg ikke har så mye tro på å føde 10 dager før termin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, jeg har IKKE født :-( Men har ikke termin før om 10 dager da.. Men satser på fullmånen.. Eller at han blir født i kveld, aller helst.. Vil ha han ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg å.... Har termin om 3 dager, og jeg satser VIRKELIG på fullmånen!! Men har fått influensa, så han kan jo godt vente til da å ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer lite her i gården. Håper han kommer ut snart! Gjør ikke noe om han kommer såpass tidlig at rekker å se fullmånen til og med! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke født, og har termin imorgen. Jeg har mye kynnere og vondt i bekkenet, men ingen flere tegn til at det skulle skje noe. Når er det fullmåne? kanskje det er håp for meg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste fullmåne er visst 22 januar:) Blir spennende å se om det faktisk stemmer,hehe. Jeg krysser hvertfall fingrene for oss jenter:) Hvordan har dere det i dag da? :) Har alle alt klart, eller tar dere ting litt etter litt?

 

15 dager til termin nå, og begynner å bli lei. Fått influensa og greier.. Noen andre som ikke får sove om natta? Ellers så er det jo ganske uvirkelig at v i snart kan holde en liten en i armene våre! Noe som har levd inni oss i 9 mnd liksom. Tror enda ikke det har gått opp for meg,hehe.:)

 

Forresten, noen som har forslag til lettvindte middager? Orker ikke henge over grytene med feber :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneida, jeg er her, jeg :D

 

Termin 20 jan, så nå er ventinga i gang for fullt, gitt :/

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 14 dager igjen. Er så lite aktivitet her inne at jeg bruker andre fora. Men vi kan jo få opp aktiviteten litt:) Håper på å føde snart. Flott at det er fullmåne snart. Satser på å få hjelp fra fullmånestyrken, selvom jeg vel ikke helt har trua. Virker som om dagene snegler seg avgårde... Stakkars dere på overtid. Føler med dere. Jeg er egentlig ikke så innmari plaget..enda,..sover godt, men blir innmari fort sliten av å gjøre ingenting. Gruer meg til fødsel. Får ikke epidural så jeg ser for meg et smertehelvete. Skal bli godt å bli ferdig med det.. klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske dødt her inne til tider,hehe. men er bare vi som kan gjøre noe med det da;)

 

Hvorfor får du ikke epidural Lise?

Jeg gruer meg mest til å rakne,hehe.. ser for meg at det er lite behagelig, for å si det slik..

Men, man må jo tenke positivt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke födt ennå, termin er om to dager. Er fryktelig utålmodig og dritt lei av å väre gravid.. Trodde födsel startet i går pga. regelmessige vonde rier, men det ga seg.. Har vondt for å gå pga bebisen har lagt seg laaangt ned de siste dagene, har menssmerter i mage og rygg og kynnerne er vonde. Har også en hemmoride som er såååå vond, bläh! Håper det skjer veldig snart, for nå blir dagene så lange da jeg ikke orker bevege meg noe särlig og det er lite å finne på...

 

Send födselsvibber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ruger fortsatt her også! Fem dager til termin nå, og er veldig klar for fødsel :) Mere mensmurringer de siste dagene, så da nærmer det seg iallefall...

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må nesten le litt av meg selv og damer generellt.. kan dere tenke dere hvordan samboerene våres har det nå? Her hos oss, er jeg hvertfall så lei, at ALT er galt,hehe. "Nei, ikke sånn, men sånn..Nei, ikke nå,men da.." "Jeg er LEI". " Jeg er TRØTT". "Jeg er SULTEN". "Jeg vil ha SJOKOLADE". Huffameg,hehe.. jaja, han får hvertfall trent opp tålmodigheten sin;) Føler meg som en sløv heks til tider:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke født enda! er 4 dager på overtid nå, nærmer seg den 5...:( uff.. kjedlig å vente!=P Men lille nurket har det visst bra den!

Legen i morgen, så håper jeg får høre at det snart er på tide! hadde et lite veddemål med sambo om natt til i morgen da, men tror jeg må innse at jeg har tapt der ja:) Ingen kynnere, ingen mensmurringer..Ingenting!

 

*Hilsen VELDIG klar Mamma*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en liten varulv til den 22 januar. Det blir jo før terminen, men det er jo lov å håpe...:) Jeg sover om natta, men er oppe x-antall ganger på do og snur meg i fra den ene siden til den andre for å avlaste bekkenet. Da kan hodet umulig være festet, for det bruker jo å stabilisere bekkenet. Er trøtt og spiser mye. Snart må dette ta slutt, de fleste andre folk har vel starta januartrimmen, men her er det omvendt. Det positive er jo at jeg har mer og mer kynnere, noe er iallefall på gang, i tillegg er det kommet melk (noen dråper iallefall):)

 

Men, det er jo mange januardamer som har født, og da blir jo aktiviteten fra disse på et annet forum. Men, man møtes vel igjen over barseltårer og ammetåke...på dib

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mer økende kynnere nå for tiden og mer og mer ømt bekken når jeg sitter, ligger og står. Finne ingen god sitte eller liggestilling. Skal til legen imorgen så får vi høre hva han sier. Håper hodet er festet nå iallefall. det hadde vært en lettelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre att dere var her jenter, har dere hørt om at man får mindre vondt i bekkenet når hode har festet seg? jeg er 2 gangs fødene men har plutselig nesten ikke vondt lenger. ellers da hva er det første dere skal gjøre etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt tolmodig. Har term om 13 dager. Tror at jeg går over, så da blir jeg gjerne februarmamma. Han kan gjerne komme til helgen:-) Har mye kynnere, men intet er regelmessig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke født, litt godt at det er flere av oss : ) Termin for to dager siden, så det kan jo gå litt tid ennå. Mye kynnere, men ellers ikke noe som tyder på noe som helst. Fullmånen tror jeg faktisk nesten på. Jeg ble selv født dagen etter fullmåne, men dagen før på samme sykehus var det over dobbelt så mange fødsler som gjennomsnittlig. Det er nesten vitenskap, hehe. Så da er vi vel noen som treffes på sykehusene rundt omkring den 22., da : )

 

I dag er det faktisk sol i hovedstaden, og dagens skal nytes utendørs på kafe, permisjon er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig ikke så utålmodig enda jeg - er en uke over termin i morgen, men har hatt en ide i hodet ganske lenge at han kommer ikke til å komme før den 20.

 

Var på sjekk på sykehuset i dag, og alt er helt fint der inne, masse fostervann og mye bevegelse, så han har det nok for godt der inne... ;o|

 

Legen sa at 70-80% av de som ikke har født ved termin føder i løpet av uka jeg går inn i i morgen, så da er det vel håp. Genetisk er det også sånn at hvis moren din har gått over tiden så er det veldig sannsynlig at du gjør det også, mamma ble satt i gang to av tre ganger, den siste gangen var det bare 5 dager over termin, så det er nok bare å vente her.

 

- men som sagt, synes egentlig det går greit for jeg var innstilt på å gå over termin. (det som er dumt med det er jo at permisjonen med babyen blir kortere - men vi har uansett fått forlenget med 7 uker for mannen min er lærer med lang ferie, jeg tar permisjon før skoleferien og han overtar etter ferien og dermed blir sommerferien holdt utenfor permisjonstiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jea:)Jeg kan ikke få epidural fordi jeg går på blodfortynnende. Fikk blodpropp. Sitt med bena høyt og aldri i kors jenter:) Da kommer blodet lettere tilbake til hjertet og koagulerer ikke så lett. Nå er det veldig sjelden med pbodpropp, men vi gravide er litt mer utsatt pga at hodet til baby sperrer litt for blodstrømmen der den ligger som en propp i bekkenet pluss at blodet koagulerer lettere enn før(kanskje pga fødsel?) Typen er lei av kalgingen min nå. Selv mener jeg at jeg klager veldig lite... men det er vel øyet som ser da... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin den 14., så er 3 dager på overtid! Hadde egentlig forventet å gå litt over med en mor som bare hatt gått over og blitt satt igang i 3 svangerskap! Men håper jo at fødselen kommer igang snart og lillegutt kommer ut!!!!! Er egentlig mest lei av å svare på sms'er, utrolig mange som lurer på hvordan det går, veldig koselig, men litt travelt også etterhvert, hvor mange variasjoner av; nei her skjer det lite kan jeg finne på å skrive.... Nei da, jeg kan ikke klage, har ikke bekkenløsning og er i god fysisk form! Men veldig klar nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...