Gå til innhold

Grillpølser til overs... Hva lager jeg til middag av de?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bestefaren til gutta mine lager dette når de overnatter:

Kok opp pastaskruer eller noe i den dur i en stor gryte, og etter en stund legger du i grønnsaker (han bruker brocolli buketter, frosne erter og gulerøtter i strimler). La vannet renne godt av.

Samtidig steker du pølser i skiver, og rører sammen 3 ss ketchup, 1-2 ts oregang, litt pepper og 1 ss vann. Det heller du over pølsene når de er ferdige slik det blir varmt, og blander alt sammen i den store gryten du lagde pasta i. Trenger ikke å steke pølser, kan varme dem i pastavannet på slutten av koketiden.

Gutta mine elsker det.

Annonse

Pølsebiter stekt sammen med oppkutta grønnsaker(gulrot,kålrabi,champignon,brokkoli,ev andre grønnsaker)

Server ris og en saus til...det hadde vi i går...og i dag stekte jeg restene sammen med risen i panna.. Helt grei middag av pølserester.. :)

Med hvit saus er det mange muligheter, vi lager en med ost og litt hvitløk.

Skjør pølse og eventuelle grønnsaker i biter.

Kok makaroni.

Lag hvit saus fra grunnen. (smør, mel, melk) Tilsett så litt revet eller skivet gulost og et fedd med fersk hvitløk og krydderier etter eget ønske. (alt fra gressløk til basilikum gjør seg oppi her, kun fantasien setter grenser!)

Ha oppi makaroni, pølsebiter, grønnsaker og annet du skulle ha til overs, kok til pølsa er ferdig og server. Ferdig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...