Gå til innhold

Jeg har inntrykk av at veldig mange ønsker KS... er det bare jeg som har vanvittig angst for å måtte gjennomgå KS igjen?

Anbefalte innlegg

Eh...

Mayla23;):

Jeg bommer rett som det er på der jeg skal svare...

Har altså prøvd å lage profil nå, så du kan prøve å sende en PM :-)

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Vet det er lenge siden du skrev dette innlegget, men velger å svare alikevell! Jeg har det på akkurat samme måte, hadde akutt keisersnitt i januar i år. (forranliggende morkake, som den idioten av en jordmor som tok ultralyd ikke så lå forran livmor-åpningen. babyen kunne ikke komme ut den vanlige veien).

Jeg var en av de som gledet meg til fødselen, det skulle bli så fantastisk, få lille gutt opp på magen med en gang. vi skulle dele det øyeblikket alle tre, vi skulle bli en familie.

men isteden varte fødselen min i nøyaktig 1 time og 50 minutter. ble trillet rett fra ambulansen og inn på opprasjonsbordet. Full narkose, det var ikke snakk om noe annet. Husker jeg grein... etterpå var jeg helt nummen i kroppen, 4 timer tok det før jeg fikk se lille gutt, og da var jeg så kvalm og jeg skalv så mye at jeg ikke kunne holde ham en gang. så tok det 5 nye timer før jeg fikk komme opp til ham på barsel.

jeg gikk glipp av mye den første tiden, slet med traumer. vær gang jeg så på lille gutt forsvant jeg tilbake til når jeg lå på badegulvet hjemme og det fosset ut blod.

Jeg har angst for å bli gravid igjen jeg, og isåfall at jeg da ender opp med akutt keiser snitt. eller keisersnitt for den sags skyld. syntes det hele er helt fælt, har vell ikke fått nok avstand til det enda. Men jeg forstår deg hvertfall. det er flere som føler det samme ;)

Hei:)

Jeg er nysgjerrig på hvorfor det ble haste ks??

Fikk det selv...Var en helt uproblematisk,faktisk fin opplevelse for meg,men ønsker veldig å føde naturlig neste gang!

Var det meg du lurte på hvorfor det ble hastesnitt? :-)

Det var pga 36 timer med rier, uten at det var en eneste cm åpning en gang. (Sitat jordmor: "Nå har du NESTEN en cm åpning"....)

Vannet gikk uten at jeg merket det, sannsynligvis ifbm et dobesøk. Dermed fikk jeg infeksjon, høy feber, over 40, og babyen fikk altfor høy hjerterytme.

Det var ikke superhast, så jeg fikk først beskjed om at jeg kunne få spinal, men anestesilegen kom fem minutter etterpå og sa at nei, det ville ikke HAN sette på meg, så jeg måtte i narkose. (Hadde jeg orket da hadde jeg gjort ham ett eller annet jeg ikke burde......) Dette var pga en blodsykdom jeg har.

Derfor ble det en traumatisk opplevelse for meg, og jeg fikk i tillegg stafylokokker i fire mnd etterpå, dog ikke i KS-såret, men likevel som en indirekte følge av snittet... (lang historie)

Nå ser det dog ut, at dersom jeg ikke modner nå heller, kan jeg få planlagt KS MED spinal, ved å få medisiner noen dager på forhånd, som gjør at tilstanden min tillater spinal....

Hmm, langt svar til deg dette, ZsaZsa...

Hei! Jeg har også kjempe angst for å oppleve et haste ks igjen, men har nå fått bestemt et planlagt snitt om 9 uker. Jeg har mere angst for å oppleve et haste-snitt enn et planlagt et... Synes også at ks er grusomt, men tør ikke gå inn i en ny fødsel av frykt for at det ender i ks. Da vil jeg heller vite hva jeg går til. Husker nesten heller ikke de tre første mnd av min datters liv, grunnet komplikasjoner og re-operasjon. Men det kan jo ikke gå like galt denne gangen? Så uheldige er vi ikke!

Lykke til, skjønner deg godt!

Åh... Det hørtes akkurat ut som meg.. jeg husker heller ikke de første fire mnd av gutten min sitt liv (stafylokokkinfeksjon i begge bryst, som indirekte følge av KS... lang historie), så derfor regner jeg med at jeg velger planlagt KS nå, i håp om at det skal gå bedre nå...

Lykke til til oss begge... jeg har noen mnd til på å bestemme meg da...

Tvi tvi :-D

Annonse

Hallo!

Jeg ser på ks som den eneste utvei, ingen enkel løsning. Hadde haste ks forrige gang og vil aldri oppleve deten gang til. Er livredd for fødsel og alt som gikk galt forrige gang. Så jeg går for planlagt ks denne gangen selv om det også er et veldig vanskelig valg. Har en gutt fra før og vil jo gjerne være sammen med han, men vet at formen etter ks er nå dritt. Så jeg håper på et greit ks denne gangen og at jeg kommer meg fort, noen gjør jo det.

Ønsker dere alle fine "fødselsopplevelser"!!!!!!!!!!

Ja,det var deg jeg spurte *Lykkelita*.....

Huffamei!!!!!!

For en forfrdelig fødsel du må ha hatt.....

En litt annen historie på meg-fikk full åpning,men lillegutt ble plutselig "stjernekikker" sånn helt på tampen,så han "satte seg fast" på vei ut : /

Ble haste ks uten stor dramatikk,jeg var våken og alt gikk supert!

En i familien min fikk heller ikke åpning med nr.1,så det ble haste ks. Heller ikke med nr.2 åpnet det seg,så det ble haste ks da også....mye raskere enn første gang,naturligvis.

Ikke det at det er noen trøst for deg....

Forstår godt at du muligens ønsker planlagt ks denne gangen!

Hei!

Jeg har akkurat samme dilemma som deg. Er høygravid og fått innvilget keisersnitt igjen....men har egentlig ombestemt meg. Skal til ny time på sykehuset på mandag for å høre hva de sier. Jeg har veldig lyst til å ta sjansen på at en vaginal fødsel kan gå bra denne gangen:) Jeg husker heller ikke noe særlig fra barsel tiden pga smerter, blodtap og følelsen av å være "avkappet" etter keisersnittet. Det var fryktelig!

Hmmmm,leste ikke gjennom alle innleggene foran før jeg svarte sist.....

Ser nå at jeg har misforstått litt og det beklager jeg!

Du vil jo verken ha akutt ELLER planlagt ks.....

Vi får håpe det går bedre for deg neste gang,beklager at jeg skrev om hun i familien,det var dumt av meg!

Jeg også ønsker inderlig naturlig fødsel neste gang og absolutt IKKE flere ks!!!

Ønsker deg veldig lykke til,kjære deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...