Gå til innhold

blod i urin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei...

lurer på om noen som har erfaring med prem.fødsel som er foresaket av nyre/urinveisinf.??

hvordan det ble oppdaget osv.?

jeg har ei jenta fra før,som holdt på å kom i uke 30,men det ble stoppet med bricanyl...så hun holdt seg inne til uke 36!det ble aldri sagt at jeg hadde noen infeksjon!

nå er jeg 25+3,og har vært veldig plaget,med smerter i mage og rygg(jeg er sykemeldt pga.bekkenløsning).

men igår var jeg til jordmor,og da hadde jeg blod i urin..hun sendte meg til extra und.på sykehus.alt såg bra ut med lille nurtket,men jeg skulle få innkalling til ul.for nyrene om ca.2uker!

er litt nervøs for hvilken eventuelle konsekvenser det vil ha for resten av svangerskapet hvis de finner noe??

håper noen kan svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk med forhøyelse på leukocytter i urinen hele sv.skapet sist gang, uten at det fikk noen betydning for barnet eller meg.

Har kronisk nyre/urinveissykdom og blir fulgt nøye med på dette. Selv om jeg fødte prematurt var ikke det pga sykdommen ;)

• 5 uker senere...
Skrevet

heisann.

jeg opplevde det samme som deg. Hadde blod i urinen, synlig til og med. UVI ble utelukket da jeg verken hadde utslag på leukocytter eller symptomer. Ble sendt på sykehuset med en gang for ul av babyen, alt var bra og blodet kom ikke fra vagina. Ble så sendt til ul av nyrer og urinveier, uten funn. Blødningen stoppet opp, og det har ikke skjedd noe siden. Tenker selv at det sikkert var et blodkar i urinveiene som bristet. Dette var i uke 24. Er nå i uke 32.

Håper det går bra med deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...