Gå til innhold

Jeg har ikke peiling jeg:S

MammaCecilie

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er en jente på 19 som er gravid i uke 7, og jeg har en del spm, for alt dette er helt nytt for meg.

Jeg går ikke på skole, og jeg jobber bare som ekstrahjelp, så tjener ikke akkuratt veldig mye. Skal jeg prøve å få meg en heltidsjobb, må vel det bli gjort ganske kjapt, før magen syntes for da vil sikkert ikke så mange ansette meg. Og jeg vet man må ha jobbet i 6 av 10 måneder for å få noe penger. men hva hvis jeg ikke får noe jobb? Hva gjør jeg da?

Jeg bor sammen med samboeren min, har ikke byttet adresse enda, adressen min er fortsatt regisrert hjemme hos min mor.

Samboeren jobber 100% stilling som elektriker, og eier egen leilighet.

Men vi får det ikke til å gå rundt nå, så hvordan skal det gå med en til?

Vi har da planer om å flytte etterhvert, til et litt billigere sted, for han betaler ganske mye i måneden i husleie, og vi må ha et litt større sted.

Har virkelig lyst til å være hjemme med det lille nurke så lenge som mulig, men blir jo litt vanskelig uten penger.

Har planer om å studere på NKI, så tenkte å gjøre det når jeg går hjemme.

Så her kommer de spm jeg lurer mest på:

1: Får alle engangsstønad uansett?

2. Hva er foreldrepenger og fødselpenger?

3. Er det mulighet for å få noe hjelp av sosialen eller noe når barnefar er i bilde med 100% stilling?

4. Må man ha fast jobb for å få penger i måneden etter barnet er født eller holder det med å bare jobbe i seg selv liksom?

Nå kommer jeg ikke på mere jeg lurer på akkuratt nå.

På forhånd takk for svar:):)

Klem:)

Fortsetter under...

Jeg er i AKKURATT samme situasjon som deg!

Jeg rakk ikke få meg jobb før magen kom(da jeg fant ut jeg var gravid da jeg var 2 måneder på vei) Jeg prøvde og søke 16 steder og var på 6 intervjuer. Nå jobber sambo ræva av seg han har 2 jobber og vi sliter veldig, kan ikke akkuratt si det går rundt, det er såvidt!

Så prøv og få deg en jobb!

-ALLE får engangs-stønad den er på ca 33500 nå.

-Du får ikke no hjelp fra sosialkontoret da barnefar er i bildet. (IDIOTISK)

-For og finne ut mer om foreldrepenger og fødselspenger (Noe du ikke får da, siden du er i samme situasjon som meg) Men gå på NAV.no og les litt om det der!

-Ellers vil jeg råde deg til og dra på nav trygd og ta en samtale med en der og forklare situasjonen, og ta gjerne med barnefar, og snakk om pappa permisjon også. For han får 100% lønn i permisjons-tiden sin og da kunne jo du eventuelt jobba mens han var hjemme.. Snakk med nav trygd hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...