Gå til innhold

Har alle gått til helsestasjon?

Thea-81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Det er ingen grunn til å gå til jordmor på helsestasjon hvis du ikke føler noe behov for det. I forrige svangerskap (med 1) fiksa jeg ikke å gå til jordmor. Hun snakket og spurte og gravde for mye. Da gikk jeg bare til lekge og fikk veid, målt og lyttet. Ikke noe snikk snakk.

Denne gangen har jeg mer jeg vil snakke om og diskutere (og dessuten en annen jordmor, som jeg liker). Dessuten har jeg 1 time å kjøre til sykehus og 3 min til jordmor, så da passer det på alle måter best for meg.

Jeg vet ikke hvordan du skal følges opp framover, og hvordan det er når du følges opp bare via sykehuset. Får du f.eks samme lege/jordmor hver gang? Det tror jeg er viktig hvis du får litt problemer etterhvert. Så slipper du å ta hele historikken hver gang....

Når jeg var på UL i uke 18 spurte jeg om dette og de sa at jeg ikke trenger å gå på helsestasjonen. De tilbyr med isteden time med både jordmor og lege på sykehuset slik at jeg blir kjent med dem som forhåpentligvis tar hånd om meg når jeg skal føde. Det syns jeg virker helt topp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...