Vimsaaa Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Dere som har vært på Kypros i Aia Napa eller Fig tree bay med barn. Hva gjorde dere utenom å være på stranden og ved bassenget. Noen som har vært i weater world i aia napa eller noen som dro på utflukter. Noen tips om bra steder å spise etc.?
Plutselig_gravid Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Jeg var på Fig tree Bay i fjor sommer med lillegutt som da var 3,5 år. Rolig plass, da ungdommene bruker å være på agia napa:o) Og nydelig strand! Vi var der kun en uke. Dro på en utflukt med båt. Det var sånne vinduer i bunnen av båten slik at vi kunne se havbunnen - fisker og alt som lever uti der. Det synest lillegutt var kjempegøy. Ellers hadde vi bestemt at vi skulle ha en avslappende og rolig ferie. Var diverse sånne småtivolier rundtom, det syntes ungene var gøy. Vi dro ikke på badelandet i agia napa, men har venner med barn som har vært der og de anbefalte badelandet på det sterkeste. Fig tree bay er en kunstig by på en måte. Kun hoteller og butikker der, så hvis man vil oppleve kypriotisk kultur og slikt må man nesten dra på utflukter og det var det muligheter for:o)
Sivalur Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Var i Aya Napa for en god del år siden, uten barn. Og etter det så tror jeg ikke at jeg ville reist dit med barn. Den gangen var det hvertfall et sted hvor ungdom dro for å drikke seg fulle, kan ikke huske at vi så noe særlig barnefamilier der. Men hva vet jeg, kan jo ha endret seg på de snart 14 årene....
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Var i aia napa for 4 år siden med en 1 åring. Vi likte oss ikke der i det hele tatt, for turistmaskin. Men stranda var fin, men mye bølger... og veldig salt. Vi var en dyrepark men husker ikke hva det het men ligger i fig tree bay tror jeg... Jeg skal aldri tilbake til Kypros. Håper dere får en flott tur.
Salat Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Vi har vært flere ganger på Kypros og synes det er kjempedeilig der! Var i Agia Napa i september med to små. Om du liker det eller ei kommer jo helt ann på forventnignene. Vil du på typisk badeferie er det flott, vil du på kulturferie ville jeg ikke reist. =) Vi var i en lite dyrepark(litt dyr og masse akvarier med rare fisker, krokodiller ect) og har vært på det store tivoliet i agia napa, kjempegøy! Men vi var der jo utenom høysesong, og da var det ikke noe festing der. Var på en båtutflukt for noen år siden og ellers har vi holdt oss på hotellet. Elsker å ligge på solsengen i varmen og gjøre ingenting mens barna koser seg i vannet!
Salat Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Når vi var der var det forresten ikke bølger, og vannet er nok like salt andre steder i hellas.
♥Snulder Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Vi har vært i Ayia Napa mange ganger. Både med barn og uten. Og tro det eller ei... vi har aldri sett noe til flatfylla som mange påstår er der! Men vi har også dratt utenom hovedsesong! Beste tiden er mai! Da er det nydelig temp. og grønt og fint! Water world er kjempefint med unger, liten dyrepark som jeg ikke synes var så voldsom flott. Det er marked i byen hver lørdag eller søndag kveld. Lokalbefolkningen som kommer inn til byen med krimskramset sitt! Mye folk, men mye rart å titte på:=) Strendene er også fine, det blåser sånn passe hele tiden, slik at det ikke blir for varmt! Ungene våre har i hvertfall hatt det kjempefint på Kypros!
Sivalur Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Jeg var der de to første ukene i juni i -94 og da var det nok av fyll ja. Mange fulle ungdommer ute da. Men hvis man drar med barn så går man jo ikke ut rundt midnatt og ser heller ikke de som er på byen og fester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå