Gå til innhold

Hva spiser dere om dagen?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått total stopp mot sukker. Helt ærlig. Jeg klarer ikke sjokolade, brus eller slike ting.

Middagsmat klarer jeg nesten ikke. Blir vel en gaffel eller to..

Blir for det meste kanskje 4 knekkebrød og en kopp te til frokost., så litt yogurt om jeg klarer iløpet av dagen..Går ned mye farris da. Det er det eneste jeg klarer å spise.

Er jeg heldig klarer jeg å trykke ned en brødskive.

Lurer litt på om dette er nok .. brukte jo å spise mmmmyyyyye mer før jeg ble gravid. Altså vanlig kosthold.

Men kvalmen gjør at jeg ikke klarer å spise mer:(

Signerer med

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136553022-hva-spiser-dere-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

he hei!

Samme for meg, klarer ikke noe sjokolade, brus eller middag. Alt med mye smak fikk meg til å brekke meg. Nå er jeg heldigvis over de værste ukene (går mot uke 13) og har begynt å spise litt middag (sef akkurat det jeg vil ha i det sekundet, he he) Men sjokolade kan jeg ikke fordra enda, men klager ikke på det akkurat ;) klarer meg uten snop! Men du må ikke tenke du ikke får i deg nok mat eller variert kosthold, klarer du frukt? Der får du i deg både vitaminer og karbohydrater. Og sef pass på å drikk rikelig. Barnet tar til seg akkurat det den trenger fra deg uansett, om han tar fra "reservelageret" eller det du spiser. Det er ett høyt antall gravide som opplever svangerskapskvalme, ingen grunn til bekymring så lenge du tar til deg "litt" næring. Eneste er jo at en blir slapp og sliten denne perioden. Men ett godt råd er å slappe av, tenke fremover. vet ikke hvilken uke du er i.. Men det går nok snart over, og da blir det en ny verden :) Lykke til videre.

I julen spiste jeg omtrent ikke noe...jeg kan omtrent ikke tenke på jul uten å bli kvalm. Nå er derimot apetitten begynt å komme igjen. Smågodt og appelsiner er bare helt toppers...hehe...ellers så går det meste ned, men plutselig er det noe jeg egentlig liker som jeg blir kjempe kvalm av. Utrolig rart... Men det at du spiser lite gjør ikke så mye. Spiren inni deg tar det den trenger, mens det er du som får lide...:)

Hei:)

Jeg er så heldig at jeg ikke er kvalm(var ikke det sist heller.)går mye i knekkebrød og gjerne youghurt om dagen.ellers går det meste ned,men jeg har heller ikke lyst på sjokolade osv.(heldigvis!)men jeg er også sånn at det er noen ting jeg kunne spise før som jeg ikke har lyst på nå eller plutselig få lyst på noe helt spesielt,men det kan variere hva det er da:)

Jeg er super heldig jeg da. Spiser akkurat det jeg har lyst på og spiser godt med mat. Mangler lyst på søtsaker og har mer lyst på frukt og grønnt da så jeg har vist gått ned litt på vekta. Gikk ned med førstemann også så det bekymrer meg ikke selv om jeg er slank fra før. Deilig å være gravid!

Annonse

Føler meg veldig heldig! Spiser alt det jeg har lyst på! Har fått veldig god appetitt (hadde det før og altså.. ;)), lyst på alt, men det meste som frister er frukt og grønt og fisk. Så det er stort sett det det går i! God bedring til dere som er kvalme!

Er kvalm hele den våkne tiden, og har etterhvert kommet inn i en rutine med å putte noe i magen hver eller i allefall 2.hver time... det roer kvalmen litt. Det går mye i knekkebrød med ost og paprika eller tomat. Nå er kvalmen litt bedre, slik at middagen går ned, og det gjør ettermiddagen bedre... virker som en god porsjon sunn mat roer kvalmen litt lenger enn et knekkebrød.

Søtsaker går ikke... og det er likebra... tomme, unyttige kalorier trenger ikke å ta plassen for den næringsrike maten vi trenger (meg og spiren). Men som sagt tidligere sagt i denne tråden; spiren tar det den trenger uansett. Lurt å tilføre folat og omega3 om en klarer, da.

Lykke til alle sammen, og nå er det vel ikke så lenge før de fleste med kvalme blir bedre?!? :-)

Kjipt at du ikke orker så mye mat, men for å se det på den positive siden så er det like greit at du ikke har lyst på søtsaker både for tennene dine sin skyld, spiren din og deg selv :)

Jeg merker at jeg ikke er så sugen på sjokolade som jeg har vært før...det er like greit. Men et glass cola når jeg er kvalmen gjør godt (prøver å begrense det), tyrkisk pepper drops er godt:) hjelper mot kvalmen.

Frukt og rå grønnsaker synes jeg er veldig godt, men fet mat blir jeg raskt mett og kvalmen av.

Et glass biola er veldig godt til frokost. Ellers går

det i skive, knekkebrød....så har jeg disse knäckis kjeksene lett tilgjengelige i sekken min på jobb, og på nattbordet når kvalmen plutselig tar meg.

jeg har vært veldig plaget med kvalme/oppkast. og da var de knekkebrød og vatn de gikk mest i.. middagsmat ble de svært lite av. flere ganger jeg har måttet springe fra matborde og spy under middagen....;)

Egg, taco, te og heimelaget pizza klarer jeg ikke i det hele tatt! selv om jeg egentli liker det godt.. veldi rart dette her;)

Nå er jeg 12+2 på vei og er kvitt kvalmen og oppkast heldigvis! har god matlyst igjen:) (har gått ned 4-5 kg desse første vekene..)

Men fortsatt klarer jeg ikke å spise de tingene jeg ramset opp.. det kommer nok til å vare hele svangerskapet.. og kansje etterpå også..?

Men det aller viktigeste er att man får i seg drikke! rikelig med vatn! :-)

jeg har vært plaget med en konstant følelse av å være meget uvel og uggen med masse vann i munnen(!!!!).. Jeg er sulten heeeele tiden, men det er ikke noe som frister.. Fått sendt over nøkkelost og tre pakker med knekkebrød, så det går det mye av nå :) Ellers blir det litt pirking i middagsmaten.. Å lage den klarer jeg IKKE, liker ikke lukten av "matlaging" usj... Jeg var av typen ekstrem-cocaholiker, har blitt så fink, smaker ikke det samme! Godt er det, gått fra minst 1 liter om dagen til kanskje en boks annen hver dag!! Er et under at jeg er slank som jeg er , for det rimelig mye sukker!

I uke 10, så håper det er over om en 2 -3 uker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...