Gå til innhold

Kan dere anbefale et fint sted i Hellas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir tre eller fire voksne og to barn (4 år, 9 mnd).

Ønsker å reise et sted med fin strand og som ellers er barnevennlig. Hvor i Hellas da?

:)

Fortsetter under...

Skrevet

Kreta er jo kjempebra.....

Vært på Platanias med ungene, nydelig der..

Skrevet

Det er kjempefint på Kreta(Platanias):-)

Skrevet

Kreta er barnevennlig og en flott øy! Områdene utenfor Chania (Gerani, Platanias osv er veldig fine; bl.a Star Tour sitt Blue Village Caldera Beach). Retymnon er en fin by, her kan jeg anbefale Blue Star Ibiscos Garden. Ving har Sunwing Resort Makrigialos som også er flott, men med litt lang busstur fra flyplassen (stopp underveis).

Skrevet

Jeg synes Sunwing Resort i Makrigialos på Kreta er fantastisk med små barn. Hotellet ligger inne i en stor hage, som går helt ned til stranden, og du slipper å krysse bilvei for å komme til stranden (genialt med små barn...) Stranden er en sandstrand som er helt ekstremt langgrunn. Jeg gikk faktisk aldri lengre ut enn at jeg hadde vann til under armene, og jeg gikk ganske langt... Det er flere bassenger inne på området: voksenbasseng, barnebasseng, småbarnsbasseng og boblebad, men har ikke prøvd noen av disse fordi jenta mi har dren i ørene og derfor ikke skal bade i basseng i syden. Leilighetene er utstyrt med kokeplater, mikrobølgeovn, kjøleskap +++ og du kan leie barnestol, seng og vogn. Vi leide barnestol og hadde med oss vogn til både hun som var 9 mnd og hun som var 3 år.

Du kan bestille frokost, lunch, middag på hotellet (billigst å bestille før man drar hjemmefra). Alle måltidene er buffet, med mange valgmuligheter, både gresk og internasjonal mat og typisk barnemat som spagetti, kjøttsaus, kjøttboller, pommes frites, fiskepinner osv. Er også tavernaer/restauranter rett over gata så man ikke trenger å gå så langt hvis man ikke vil spise på hotellet. Flere tavernaer inne i byen også, men det er litt lengre å gå (20 min). Underholdning for barna stort sett hver kveld, slik at foreldrene kan sitte litt lengre å spise...

Flere lekeplasser for barna, og lekeplass og videokrok ved spisestedet. Hånddusj og vanlig dusj ved stranda, så man kan dusje av barna saltet (gratis).

Liker egentlig ikke slike "typiske sydensteder" med skandinavisk underholdning/mat, men når man reiser med barn er det rett og slett genialt! Vår 3-åring fant mange lekekamerater med en gang, og hadde nesten ikke tid til å spise... Vi har allerede bestilt ny tur dit, for dette stedet var rett og slett perfekt med barn (har reist mye før uten barn)

Skrevet

paros, antiparos, naxos er fine øyer. Husk å ta med middagsmat på glass til babyen , for det UTROLIG vanskelig, om ikke umulig å finne midddagsglass etc i hellas! vi strevde fælt på rhodos, fant ingenting, ikke engang de lokale Lidl-butikkene hadde babymat, og da ble det strevsomt med baby på 8 mnd uten særlig tenner og melkallergi!

Annonse

Skrevet

Korfu, der er det kjempe fint og fin sand strand.

Skrevet

Skiathos er bare nydelig. Massevis av stredender og de fleste av de er langgrunne. Hyggelig lokalbefolkning som er opptatt av at alle skal ha det bra.

Skrevet

Var inne å tittet på vings sider, og de har flere sunving resort hoteller i makrigialos. Hvilket av de var dere på?

Skrevet

Det er bare et sunving resort hotell der....men du kan bo på forskjellige deler av hotellet . Hera,. apollon, afrodite , minos osv......

noen er hotell rom, andre leiligheter !

Vi bodde på apollon som er nærmest bassengene.

Skrevet

Østkysten av Rhodos. Faliraki, Kalithea, eller mitt favorittsted Sun Garden!

Skrevet

Thassos

Skrevet

veldig fornøyd med korfu! skal dit selv til sommeren =)

Annonse

Skrevet

Zakhyntos. Kjempe strand, sånn som holder seg litt våt hele tiden så man kan trille vognen på den og ikke varm å gå på. Kjempe langgrunn og fin sand :)

Skrevet

Og Tigaki på Kos. Nydelig strand og stille der ute. Dit vil jeg tilbake snart ;)

Skrevet

Hvor på Zakhyntos ligger denne stranden? Vi skal dit i mai. Skal bo i Argassi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...