Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror jeg har begynt å lekke litt fostervann... :) Også kommer det sånne "tak" som er veldig ubehagelige men fortsatt veldig korte. Har holdt på sånn siden to-tre-tida i natt. Håper at dette holder seg ved like og at det endelig skjer noe her. Er klar som et egg. Snakka med de på fødeavdelinga, ble enig om at det ikke var grunn til å stresse. Skal nedover i løpet av dagen og sjekke at alt er bra med den lille. Og det tror jeg sikkert at det er, like mye liv som alltid.

Hilsen en som grugleder seg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136552619-n%C3%A5-%C3%A6-tru/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg lurer også på om det er noe på gang her.. :D Var på vei for å handle meg ny treningsbukse (litt i siste liten, men vil gjerne ha ny til vi skal på sykehuset..), men da ble jeg så himla dårlig.. Ble kvalm og kjentes ut som at jeg skulle svime av. Så sambo måtte komme fra jobb og hente meg,så dro vi hjem sammen. Har siden i går morges vært rar i magen, mye smerter og mye nedpress.. så var også litt derfor jeg ville ut å gå, for å se om det skjedde noe mer. Og nå er baby helt turbo i magen, og jeg har vonde tak både i mage og rygg. Dessuten var truseinnlegget mitt helt gjennomvått da jeg kom hjem, så trusen var også våt (sorry detaljer..) og da lurer jeg litt på om det er fostervann - for utflod lekker vel ikke gjennom truseinnlegget, eller? Var heller ingen farge på det..

Så nå hååååper jeg at noe skal skje - to dager over termin. Men har ikke ringt føden enda, da jeg ikke helt tør å tro at ting kan være på gang..Avventer litt..

Hvordan går det med deg da, Linda?

Så spennende med dere begge! Hod oss oppdatert! Pelin, kan aldri tro at det kan komme så mye utflod! Skjønner at du ikke vil ha falske forhåpninger, og er førstegangs så vet ikke, men høres vel ut som forstervannet? Kanksje ringe føden likevel..?

Fortell hva som skjer videre, jenter! ååå, kunne ønske jeg kunne henge meg på!!! :o)

Jeg ser det litt an.. Håper virkelig at det er min tur i dag! Da blir jeg en hoppende glad frøken! :D Nå skal jeg spise litt, og så tror jeg jaggu jeg skal prøve å få en time på puten.. sånn i tilfelle ihvertfall, så jeg er uthvilt og klar til kamp :) Skal komme med oppdatering :)

Hehhe...her er det ingen fremgang - ihvertfall ikke noe voldsomt! Tror jeg må innse at det som gjorde at trusa var våt, rett og slett var at jeg begynte å kaldsvette sånn da jeg ble dårlig..heh...fryktelig sexy, men det er altså den eneste forklaringen jeg finner :D

Vondtene kom og gikk en stund, men trakk seg så mer eller mindre helt tilbake. Men min kjære og jeg har gått en liten stripe nå før leggetid + to ganger opp og ned trappene - fem etasjer! - og nå er vondtene med en gang tilbake igjen. Så håper det holder seg denne gangen, at det kanskje tar seg opp i løpet av natten.. Men jeg kan jo risikere å gå sånn i dagevis og...Blæh! Er sååå klar for nurket!

Så kjedelig at det ikke har satt skikkelig i gang!!! Du må fortsette å holde oss oppdatert. Håper det skjer i løpet av natta! En blir jo helt tussete av å gå og kjenne sånn etter, he he. Hadde mye vondt forrige kveld, kom og gikk, men forsvant bare. Er så nedtur! Så går og håper på litt smerte, men kjenner ikke noe om jeg legger godviljen til en gang! :o) Krysser fingrene for deg iallefall!

Takk for det - skal krysse fingrene for deg og :) Nå har vi til og med hatt "tvangs-sex" for å se om det gjør nytten.. Kan ikke si at det er verdens beste sex, med en struttende vom i konstant helspenn, og et bekken som lider verre - men funker det, så er det jaggu meg verdt det! Kjenner det godt nå, men det forsvinner helt sikkert igjen. Kjedelig at kroppen kan lure en sånn.

Annonse

Alle midler må jo tas i bruk!!! Ikke kosen, men effekten en vil ha nå, ja! he he. Du er også førstegangs? Skikkelig vanskelig å vite hva en skal kjenne etter også! Skjønner du er superklar også når terminen er passert, så håper ting tar seg opp denne gangen for deg, og at smertene gir resultater! Vil jo ikke ha vondt hvis ikke..

Ja, er førstegangs...og dermed aner jeg jo egentlig ikke hva jeg kjenner etter. Har jo hørt om hvor vondt det skal gjøre - hvem har vel ikke hørt det? - så jeg tenker at når jeg har skikkelig innmari jæv.. vondt, da er det vel noe på gang. Og sååå vondt er det ikke enda. :) Hvor lenge har du igjen da?

I dag er det 6 dager igjen, så får vel smøre meg med tålmodighet.. Ei venninne dro ikke til sykehuset ford hun trodde riene skulle være mye vondere, hun syntes ikke det var såå ille. Og plutselig begynte pressriene, og de fikk veeeeeldig hastverk! he he. Så foskjellig hvor vondt det gjør også. Så hvor er fasiten?!?

Hvordan var det i natt? Tok det seg opp, eller forsvant smertene? Har du baby nå?!? :o)

Hehhe...hadde det vært så vel at jeg hadde baby allerede.. Jeg sov egentlig godt i natt, og merket lite før jeg våknet av et skikkelig helvetes-tak. Det var ordentlig vondt, men så gikk det over...og jeg håååpet at et nytt skulle melde seg om noen minutter, men deretter var det stille gitt :( har hatt noen små-tak etter det, men dette ser ut til å bare være på pur f, så jeg har sluttet å håpe på noe som helst. Nå har jeg hevet alle dynene ut til lufting, og driver å vaske ned leiligheten, for n´te gang...har gjort det hyppig i det siste, både for aktiviteten (for at det kaaanskje skal hjelpe) og fordi jeg vil forlate huset rent og pent når vi endelig reiser på sykehuset, fordi det kommer så mye familie etter fødsel. Hvis det blir fødsel. Snufs.

Men pytt sann, jeg prøver å fokusere på andre ting..hver dag har jeg tenkt; kanskje i dag? men i dag skal jeg veldig gjerne se finalen i hells kitchen, så nå skal jeg glede meg til det istedenfor... Ikke heeeelt det samme som å få baby, men... :P

Hvordan går det med deg da? Noen fremgang? Ble stille fra HI på denne tråden, så da var ihvertfall en av oss (sannsynligvis) heldig og kom i mål :D

Jepp, ser ut som om HI var heldig! Akkurat nå føles det så fjernt at det noen gang kan skje. Helt stille her.

Men tenker litt som deg med TV-programmet: i kveld er vi invitert på middag, og hvem vil vel gå glipp av det..? Og så er det helg. Kanksje siste vi kan sove lenge om morgenene? Og det er jo noe å ta med seg! Men etter det skjer det egentlig ikke noe gøy, så den positive tanken glapp der, he he.

Det er frustrerende når det ikke er tegn til fødsel, men hadde nok vært veeeeldig frustrert av å gå med vondter som bare lurer en! Visste ikke om at ting kunne fungere slik før jeg var gravid selv! Trodde alt var enkelt: en gikk gravid ni måneder hvor en var kvalm om morgenen de tre første. På slutten måtte en mye på do, og ellers så fikke ne vondt en dag, eller vannet gikk, og så var alt i gang. Er visst mer komplisert.. :o|

Håper veldig at du snart føder, da! Du har jo hatt vondt ganske lenge nå, har du ikke..? Blir helt frustrert på dine vegne. Så rart at en ikke har noen kontroll på egen kropp, men bare må vente og vente!

Dette ble langt, gitt!

Jeg begynte å få juksevondter (jeg velger å kalle det det, for jeg vet ikke helt hva som er forskjellen på vonde kynnere, og maserier..) allerede noen dager før jul, og da hadde jeg de hver natt i en ukes tid, før det roet seg litt. Deretter har jeg hatt litt til og fra, til de virkelig tok seg opp for noen dager siden. Siden det har de blitt vondere, og hyppigere, men ikke regelmessige at all :/ Så ja...har hatt det en stund :) var en som trøstet meg med at når man hadde mye vondt i forkant, kunne fødselen gå lettere, fordi kroppen var mer klargjort. Vet ikke om det er noe i det, men jeg griper alle halmstrå og velger å håpe på det..hehhhe.. :)

Nå har jeg vasket og luftet og fikset og ordnet, og revet ned stuegardinen med hele stangen og festet..heh.. ble litt ivrig, og har ingen planer om å henge den opp igjen selv, så nå får sambo litt å henge fingrene i når han kommer fra jobb. Blir han sikkert kjempeglad for :P

Mens jeg holdt på her kjentes det plutselig ut som at jeg skulle besvime (noen jeg opplevde i går og, da jeg gikk en litt for lang tur i butikker, antagelig..) så nå har jeg satt meg ned og skal bare ta det med ro. Rakk heldigvis å bli så godt som ferdig - bare sengen som må legges nytt på, og det er sambo sin oppgave uansett, for jeg synes det er så himla kjedelig :P

Ble veldig optimistisk og nesten litt stresset da jeg satte meg ned i sofaen nå, for plutselig sa det "knepp" fra magen min.. Har aldri hørt det før! Så tenkte jeg at jordmor har jo fortalt at vannet kan gå med et "knepp" så jeg tenkte "oi!" og nølte med å reise meg i tilfelle det var det som hadde skjedd.. Men det fosset ihvertfall ikke ut, så sannsynligheten er vel større for at jeg får føye meg i rekken av de som hører merkelige kneppe-lyder fra magen :/

Jøss...ble langt dette og gitt :D

Vi får glede oss til helg vi som ikke føder, og nyte "friheten" så lenge vi kan..heh...er en mager trøst, men dog; en trøst :)

ja, får trøste oss med det vi kan! :o)

Var lenge gå med vondt, da! Følte meg heldig som har sluppet unna med noe få netter med vondt i magen -syntes det var fryktelig unødvendig når det ikke ble noen resultater av det.. men satser på at det er noe i det du sier om at du er mer klar for fødselen!

he he, godt du gir samboeren din littt arbeid! Måtte le litt når jeg så for meg iveren din der med gardinene :o)

Har gått en tur, jeg, og plutselig er bekkenet fint igjen. Pleier å føle noen har slått meg med balltre i rompa etter en tur, he he. Ei som nevnte at det kunne være tegn på at fødselen er nærme, men så ser det ut til at det ikke trenger å bety "i dag", liksom.. Men utrolig godt å kunne gå uten å ha sinnsykt vondt!

Har også hørt at det kan komme en kneppelyd når vannet går -men vannet burde vel komme også da.. jaja, spennende med alle vondter og lyder iallefall!

Så ekkelt å bli så svimmel, forresten! Så mange rare ting med graviditet, altså..

Satser på at jeg snart kan legge inn oppdatering her med masse vonde rier!!! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...