En trist mamma Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Gutten min veide ca.5500 for en uke siden. På bleiepakken står det 5-8 kg, så de kan jo ikke være for små. Virker egentlig store til han. De lekker ikke. Han får merker etter bleiestrikken rundt lårene(bena). Noen som vet hvorfor, og om dette er farlig. Noen råd og tips?
Topsy med Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 du kan prøve å strekke bleien godt ut og gjerne "vri" den opp før du tar bleien på...da er den litt mer tøyelig.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #3 Skrevet 2. mars 2008 husker du å brette de *kantene* som er rundt bena utover, slik at de ikke ligger innover?? for hvis de ligger innover kan det dannes merker av det...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Vi har prøvd alt, og hun får fremdeles merker etter bleien!! Den er passe stor og lekker ikke, men hun har store gode lår, og liten tynn mage.. Så for at den skal slitte rundt magen så må vi stramme litt, og jeg tror det er det som er problemet hos oss. Hvis ikke vi fester rundt magen, så lekker den i alle retninger...
Lykke X 4 Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Ville prøvd bleiestørrelse større. Man trenger ikke følge vektanvisningene slavisk. Barn er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Vi har samme "problemet" her. Ser egentlig ikke på det som noe problem ettersom lille jenta ikke ser ut til å plages med det. Kan umulig tenke meg at dette er farlig så lenge merkene går bort etter litt tid uten bleie på (f.eks etter et bad)..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Det er vel vanlig at det blir litt merker etter bleia??! Så lenge hun ikk blir sår så er det vel ikke noe problem..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Du kan jo prøve et annet bleiemerke da, vi hadde problemer med Libero bleiene, jenta fikk merker av de selv om det var rett str, men med pampers går det helt fint, babyer er jo så forskjellige, må nesten bare prøve seg litt frem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå