Gå til innhold

hvordan er det med disse pengene??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til sommeren er jeg ferdig på sykepleien og jeg har så utrolig lyst å bli gravid med engang/ kanskje litt før..har gledet meg til å bli ferdig nå lenge sånn at jeg kan sette igang. Har nettopp søkt jobb som ekstravakt på sykehus og vil jobbe der isommer også..teller dette som inntekt når det gjelder de 6mnd? det er samme om det ikke er fast eller 100% stilling vikariat??eller er det slik at man må ha så så mye i inntekt for at det skal gjelde??

det er så mange som sier mye forskjellig, men vil hvertfall ikke drite meg ut sånn at jeg sitter uten noe. uansett så vil jeg vente noen mnd til før prøvingen så jobb får jeg nok uansett..

håper noen vet det, sjekket på NAV,men jeg syns dte er vanskelig å finne noe konkret...

Fortsetter under...

Jeg er rimelig sikker på at du må jobbe over 50% i alle fall, for at det du jobber i sommer skal telle. Men hvis du gjør det, tror jeg de mnd du jobber i sommer vil telle.

Nå vet jeg ikke hvordan det er akkurat der du bor, men når mannen min var ferdig utdannet sykepleier i fjor sommer, gikk han helt til oktober før han fikk jobb! Vi bor i Bergen, og her var det ganske mange søkere på hver stilling, og vanskelig for nyutdannede å få jobb. Så hvis ikke du er rimelig sikker på å få jobb med en gang, ville jeg ikke tatt sjansen på å bli gravid før du har det i boks, i alle fall! Er ikke noe kjekt å gå gravid og bare grue seg for hvordan det skal gå økonomisk. Hvis du ikke får jobba deg opp nok, har du jo bare rett på engangsstønaden, og den er ikke mye å leve av!

Håper det ordner seg fortere for deg, men jeg tenkte jeg ville si fra. Vi hadde tatt det for gitt at en sykepleier fikk jobb, sånn som de maser om at det er for få sykepleiere her i landet, men så er det jo full ansettelsesstopp på flere av sykehusene for tiden...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...