Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Kitta216!

Under laparoscopi brennes det bort cyster på eggstokkene som det ikke er egg i (de hulrommene som sees på ul). Eggstokkene kan også hos noen PCOere "kapsles inn" og gjøre det umulig for normale egg å løsne. Etter en laparoscopi brennes det altså hull i denne kapselen. Jeg har kjempeerfaring med dette. Vi prøvde i 4 år uten å bli gravid. Jeg hadde ingen effekt av Pergotime. Etter laparoscopi ble syklusen min normal, og jeg er nå gravid med mitt 4. barn!!!! Lykke til du også:-)

har du operert flere ganger da eller trengtes bare den ene gangen for deg?jeg ble operert pga mild pco og lett endometriose etter mange år med prøving.ble gravid med en gang men nå har vi prøvd på nr2 siden datteren vår ble født for 9 mnd siden og har ennå ikke blitt gravid så jeg må vell opereres igjen tenker jeg,men det anbefales værtfall fra meg også=)

lapraskopi er jo egentlig bare en felles betegnelse på kikkhullsoperasjoner i magen.... har nemlig spurt litt rundt ;)

noen tar de for å fjerne cyster, andre for å skylle ut gjennom eggledere, jeg hadde en selv i 2005 for å fjerne et foster utenfor livmoren... forrige uke fikk jeg en plutselig lapraskopi for å sjekke grunnen til noen magesmerter... da så de på blindtarm og eggstokker...

Annonse

Du har rett i at laparoscopi er det samme som kikkehullsoperasjoner, men svaret mitt var relatert til hva som kan gjøres ved hjelp av denne operasjonsformen for alle som sliter med PCO. Selvfølgelig har ikke alle like god effekt av dette. Jeg ville bare dele med de som sliter at det kan være et godt alternativ. Det var vel ikke vanskelig å forstå hvilken laparoscopisk operasjon jeg beskrev? Eller at innlegget var ment som en positiv oppmuntring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...