Gå til innhold

Matpapir istedet for bakepapir??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bakt skillingsbolledeig(kanelboller da), oppdaget at ikke har mer bakepapir.

Kan jeg steike de på matpapir??? Orker ikke ut å handle...

Fortsetter under...

Skrevet

da tror jeg de sitter fast. I alle fall sist jeg tok feil. Kan jo bruke et som du alt har brukt, eller ta den rett på plata.

Skrevet

Tror nok de vil sette seg fast på matpapiret. Men det går jo an å ha margarin på stekeplata og bruke den uten noe papir. Slik gjorde de jo før!

Skrevet

Det går hvis du smører, men da kan du jo like gjerne smøre platen...

Gjest irismor
Skrevet

NEI NEI NEI

For all del sist jeg prøvde meg på det så brant gubben seg, pizzaen ble kastet og badedøra datt ned.

Så du må ikke erstatte bakepapir med matpapir.

Skrevet

Har hørt at det går hvis du smører matpapiret med smør, men har ikke prøvd selv. Uten smør på blir de sittende fast (samboer tok feil en gang, så det vet jeg...)

Annonse

Skrevet

huff og huff.

Får smøre platen m margarin jeg da , VIL IKKE HA BADROMSDØRA I HODET:)

Skrevet

Hmm.. Tror jeg må teste den med døra gitt...hehehe..

Gjest irismor
Skrevet

Du skjønner jeg skulle lage hjemmelagd pizza. Elsker pizza med tynn bunn. Hadde ikke bakepapir så jeg brukte matpapir. Når samboeren skulle forsyne seg av pizzaen så satt den som limt fast i matpapiret. Han tok da litt hardt i og pizzaen sprutet litt pizzasaus på hånden hans. Da brant han seg stakkars. (jeg ler så jeg griner mens jeg skriver dette) Så ble han så forbanna på pizzaen at han tok tak i matpapiret for å kaste den. Men da levde pizzaen sitt eget liv. Den ville ikke kastes, så den fant ut at den skulle lage litt krøll. Så matpapiret revnet og samboeren tar etter pizzaen på instinkt. Så da brasnt han seg noe inni hampen. Kastet fra seg resten av pizzaen og løper inn på badet for å vaske seg. men da tar han litt hardt i badedøra hengslene knakk og bade døra ramlet i hodet på ham.

Så moralen er ikke bruk matpapir ;-)

Skrevet

Hehehehe.. skulle hatt det på film!! Kunne tjent store penger...hehehe

Gjest irismor
Skrevet

Jepp og i tillegg satt jeg (høygravid) midt på gulvet i gangen og lo så jeg nesten tisset på meg. Det hjalp jo ikke akkurat på hissigproppen min =))

Skrevet

Hahahahaha, Irismor:o)

Ler meg skakk!

Annonse

Skrevet

Matpapir tåler ikke så høy temperatur som bakepapir. Det kan brenne opp i ovnen. Ta heller å smør platen.

Skrevet

smør med smør, og strø evt litt semulegryn etc over før du ligger bollene på, da bruker alltid min mor, tror ikke jeg noensinne har sett henne bruke baepapir

Skrevet

Jeg har opplevd at det tok fyr i ovnen i matpapir, så gjør ikke det flere ganger... Skummelt!!!!

Skrevet

Irismors argument for ikke å bruke matpapir i stedet for bakepapir holder jo i massevis!! :-D

Ler så jeg griner her..... :DD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...