Jenny-penny Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 blomkål i form, ha over hvit saus, ost og sprø stekt bacon på toppen. (pleier å lettkoke b.kålen først)
Gjest irismor Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Jeg koker blomkålen litt først legger den så i et ildfast fat. Lager så hvitsaus noen ganger har jeg litt skinkebiter og litt skinkeost(tube). Heller så sausen over blomkålen og inn i ovnen. Andreganger lager jeg bare hvitsaus og heller over. da strør jeg stekt bacon over når jeg tar den ut av ovnen.
Piipii Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2008 Ok det skal jeg nok klare å lage, hehe. Takk for hjelpen:) Spiser man bare det eller har man noe ved siden av?
Gjest irismor Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Har et par andre enkle gode oppskrifter på blomkål hvis du vil ha =)
Solskinnsdag Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Blomkåssuppen fra TORO har en nammings oppskrift bakpå pakken. Den bruker vi ofte vertfall. :-)
Gjest irismor Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Lag hvitsaus, ha i en tube skinkeost og en boks med bogskinke (skjært i småbiter). Server med kokt blomkål og godt brød. =)) Lag hvitsaus ha i 5-6 skiver jarlsberg (jeg synes det smaker best). Kok blomkål og gulrøtter. Skjær wienerpølser i biter og stek dem. Skjær bacon i biter og stek det. Kjempegodt med ostesaus over pølsene, baconet, gulrøttene og blomkålen. Pleier ikke å ha poteter til. Koker heller mye gulrøtter og blomkål.
Mild, Marcus & Mille Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Henger meg på forslaget til marie1978! Den er driiitgod. YAM!
___ Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Det aller enkleste er å koke blomkål, la den renne sskikkelig av og så helle oversaus laget fra pose. Paste Carbonara passer fantastisk. Strø bacnbiter på toppen. Namm. På denne tiden av året er det mye blomkål som ikke smaker så godt. Spørr etter pakkedato og sørg for at blomkålen ikke har ligget på lager i mange uker.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Kok blomkål i rosetter, la de renne av vannet. Legg i ildfast form. Lag hvit saus med ost og hell over. Strø over skinke i biter, gjerne sann ferdig oppskåret og strøkavring over. Serveres med poteter og evt salat, knallgodt.
Grigri m/3 gutter Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Jeg pleier å bare ha over matfløte i stedet for hvitsaus. Altså forkokte blpmkålbiter i ildfastform, fløte og ost over. Jeg liker godt å ha broccoli i også.
Piipii Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. januar 2008 Mmmmm tror dette blir middagen i dag ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå