Gå til innhold

Karoline ble født 8. januar, 5 dager før termin.. :o)


Minnie Mom

Anbefalte innlegg

Karoline kom til verden som en liten rakett tirsdag kveld, 08.01.2008.

 

Jeg startet dagen med mensmurringer nederst i magen ca hvert 6. minutt og skjønte at nå var det ihvertfall noe på gang. Sambo kjørte guttungen i bhg og dro på jobb, forberedt på å komme hjem igjen. Men murringene gav seg etter noen timer og utpå dagen klarte jeg å sove litt. Guttene kom hjem og vi spiste middag. Hadde litt murringer av og til, men ble liksom ikke noe regelmessig ut av det.. Kl 18 gikk derimot deler av slimproppen, murringene tok seg opp litt og kl 20 gikk vannet. Det var en rar følelse gitt.. Jeg lå i senga med guttungen og prøvde å få han til å sove, da sa det knepp inni magen og jeg kjente at jeg ble våt nedentil. Ikke noe tvil om hva som skjedde.. :o) Etter det tok riene seg opp i styrke og de kom oftere. Vi ringte min mamma som kom rett før kl 21 for å være sammen med den kommende storebroren.

 

Vi var på Ullevål ca 21:20, hadde ringt på forhånd og fått klarsignal på å komme, selv om det egentlig var fullt, men de hadde visst ingen andre steder å sende oss. Og godt er det, for da hadde tulla kommet i bilen.. ;o) Da vi dro kom riene ca hvert 3-4 minutt, men de var ikke sånn veldig vonde... Med storebroren hadde jeg pressrier hjemme før vi kom oss på sykehuset, så vi ville være litt tidligere ute denne gangen...

 

På Ullevål fikk vi beskjed om å vente litt, og deretter fikk jeg komme inn på et undersøkelsesrom. 6 cm åpning da og fin fosterlyd. De måtte tømme en fødestue før vi fikk komme inn, og da jeg skulle gå dit kom første pressrie. Kjente det igjen med en gang, for den varte mye lenger, var mye vondere og det kjentes ut som babyen var på vei ut bak... ;o) Kom meg inn på fødestua og opp på senga. Fikk spørsmål om jeg ville ha klyster og dusje, men takket nei til begge deler. La meg opp i senga, jordmor undersøkte meg og der var babyen på vei ut gitt!! Riene kom tett som haggel, jeg hang meg på lystgassmaska og ba om pudentalblokade for det fikk jeg sist. Men det var ikke tid, for babyen ville komme om få minutter sa jordmor. Jeg fikk pressrier lange som et vondt år, husker at jeg hylte inn i maska, knuga rundt hånda til sambo og fikk krampe i beina. Jordmor var veldig flink og ga meg beskjed om når jeg skulle presse og når jeg skulle holde igjen. På 3-4 pressrier og ca 5 minutters trykking var tulla ute!

 

Står i journalen at vi ble lagt inn 21:30, og 21:56 ble hun født. Det var sykt vondt da det sto på, men i etterkant er det jo deilig at det gikk så fort.. :o) Jeg revnet ikke i det hele tatt, så det ble ingen sting, blødde bare 50 ml og er i veldig god form. Snuppa veide 3.350 gram, er 49 cm og selvfølgelig verdens nydeligste.. He he.. Etter to dager på hotellet dro vi hjem til pappa og storebror, godt å komme hjem!

 

En herlig opplevelse, bortsett fra de 10 minuttene med pressrier..

 

Tulla vår spiser bra og sover masse, og storebror er veldig stolt!

Nå skal vi kose oss og finne rytmen som tobarnsfamilie.. :o)

 

Masse lykke til til dere som venter! :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse!!!

Høres helt herlig ut & ha den lille ute!

-Og så makan til fart på jenta!!!

 

***Kos dere masse***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...