Gå til innhold

Noen som har tips/råd ang. baby med magevondt....kolikk????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emilie meldte sin ankomst 6 uker for tidlig, og har til nå vært en liten engel. Nå har hun nådd termin dato og beg. å være litt mer våken, og det er kjempe koselig.... MEN

Snuppa vår har de siste nettene og kveldene hatt 3 - 4 timers økter med skriking, gråting og tydelig plager med magen....

Vet ikke om dette kan være kolikk, men.... det er hvertfall slitsom både for henne og oss.

Noen som har noen gode råd? Erfaringer????

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen egene erfaringer, men har hørt at elektrisk vugge og vibrerende vippestol kan hjelpe.

så er det vel delte meninger om kiropraktor, har hørt bare positivt og negativt

Skrevet

hei det finnes mange produkter du kan kjøpe for å få opp luft som kan hjelpe på helsekost og apoteke. har selv brukt noe som heter b1 får det på helsekost hjelpe kjempe mye. det kan også hjelpe og ta vekk gluten og laktose fra melken om du ikke ammer lykke te. me har gjort alt det vår jente er 2 mnd å hu roa seg me trudde det var kolikk men hu roa seg etter denne endringa, ga denne oppskrifta te veinna mi som hadde sammproblem hjalp hu også

Skrevet

Hei! Vi hadde det samme med vår 6 uker for tidligfødte gutt, og jeg prøvde da ammete (samt kutte ut matvarer som han åpenbart ikke tålte at jeg spiste-han reagerte på mais og løk) Ammete fikk jeg på apoteket og drakk to kopper om dagen. Smaker grusomt, men virket med en gang! En kopp var for lite og tre for mye, så her gjelder det å prøve seg frem litt. En heldig bivirkning med ammeteen er at den visstnok skal bidra til å holde fart på melka:-) Så jeg er klar for å prøve ammeteen igjen denne gangen hvis vi får magetrøbbel! Den jeg brukte heter "Ammete NAF" Den er med anis, bitter fennikel, karve og nesleblad.Lykke til:-)

• 1 måned senere...
Skrevet

våres lille emilie fikk kolikk og da gikk jeg til soneterapi og hadde 3 behandlinger. det hjalp veldig. Men jeg sluttet også å amme og gikk over til erstatning og helt fin ble hun .det er faktisk sånn at noen barn tåler ikke mormelk, er ikke ofte du hører om det, men pappaen til emilie tålt heller ikke det. Så du må nesten bare prøve deg fram.

Masse lykke til

Skrevet

Vi fikk prematur jente, født uke 33. PÅ NFI lærte vi massasje av en svensk sykesøster som var sommervikar. I Sverige er dette vanlig. Vi hadde god effekt av dette. Sjekk på nettet på babymassasje

Skrevet

gå til kiropraktor vi fikk aldri somlet oss dit angrer for har hørt at mange har veldig god erfaring med det etter en time. Jenta vår hadde kolikk i 2,5 mnd da var det plutselig stopp. Men det var grusomt når det holdt på prøvde ammete og en annen te som skulle hjelpe mot luften men synes ikke det hjalp.Prøvde også minifom eller miniform el, Vi stoppa etter to doser fikk vite at den kunne være farlig for barnet.

Skrevet

Hørte at maltekstrakt i melken også kunne hjelpe. Pump og gi i flaske før natten (hvis det er da det er verst)...

Skrevet

Vår første kom 9 uker fortidlig, og han begynte også rundt termindato å skrike noe voldsomt. Det var ille!!!! Etter en god stund skjønte vi at det var noe med nakken hans, eller vi trodde det kunne være det da, og tok han til osteopat. Ett trykk på nakken hans, og ikke mer skrik!! Helt ufattelig deilig! Det var KISS som plaget han, og osteopaten mente at dette kunne være ekstra typisk blandt fortidlig fødte og barn som kommer ut i hu og hei..Da er det en skjevhet i nakken som fører til magesmerter.

Vært å tenke på hvertall!

• 1 måned senere...
Skrevet

Vår førstemann var plaget med kollik. Vi prøde soneterapi- uten hell, minifom virket litt, men den store revolusjonen kom da vi prøvde sukkervann. Oppskrifta fikk vi på apoteket, oh gav ham bare noen få dråper hvis han hadde vondt- mirakelvirkning. 1 min etterpå var det stille! Anbefales. Helt ufarlig:-)

Skrevet

Støtter helt klart forslaget om osteopat. Vi var der med vår lille prinsesse når hun var 2mnd gammel, og vi hadde prøvd det meste. Etter to behandlinger kunne vi sove om natten igjen:) Han vi brukte het Espen (husker ikke etternavnet) og holdt til i Halden.

------------------------------------------------------------

Siri vennen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...