Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Har ei jente på 6 1/2 år og nå syns pappa her at det er på tide at han gir seg med å vaske henne nedentil. Når sluttet deres pappa i huset med det? Når kan de begynne å ta det ansvaret selv?
Mrs. Bouquet Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Vil tro hun kan fikse det selv nå, kommer jo ann på barnet det. Men jeg ser ikke forskjellen på om det er pappan eller mamman som vasker barnet nedentil. Får vel beskjed om hun heller vil gjøre det selv.
Gjest irismor Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Xgubben sluttet vel å vaske dattern sin nedentil da hun var 4 år.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Det lurer jeg på også selv om vi har gutter da. Vår eldste gutt er 5 år og han steller seg egentlig selv både morgen og kveld (det inkluderer jo vask nedentil), men noen ganger tar jeg elelr pappaen det for å være sikker på at det blir gjort godt nok, men jeg tenker at nå snart er han vel så stor at det ikke er naturlig at vi skal hjelpe ham med å vaske seg nedentil lenger. Selv har jeg tenkt rundt 6-7 år jeg, da er barnet begynt på skolen og blir gjerne mer påvirket av litt eldre elevers sjenanse for egen kropp oså?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Tuppa på 5 her gjør det selv og har gjort det en stund. Klarer det helt fint.
rødhette* Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Det der varierer sånn fra unge til unge. Jeg opplevde at en elev på 6 år, en gutt, ba om hjelp til å bli tørka. Da tørka jeg rygg, armer og nederst på beina, og sa at han fikk ta resten selv..
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Er det forskjell på om mamma`n eller pappa`n gjør det a? Her kommer pappa`n til å hjelpe døtrene sine på lik linje som meg så lenge de trenger hjelp.
Carnivale Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Helt enig med 2 Lykketroll, hva er forskjellen på om mamma eller pappa gjør det?? Her vaskes og tørkes de av oss begge så lenge det trengs, når de ers tore nok til å fikse det selv ja så gjør de nettop det..hehe.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Kan ikke forstå at det skal vere noen forskjell på mor og far. Er jo mange fedre som har barna mye. Skal ikke jentene vaskes da? Og kan ikke mor vaske en gutt? Vil tro at barna våre slutter å få hjelp av begge foreldrene når de ikke trenger det mer.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Jeg vil si at når man gjør forskjell på mor og far i denne sammenhengen, så ilegger man voksne tanker i en situasjon som foregår på barnas nivå. De tenker ikke slik. For dem er vi foreldre, mamma er mamma og pappa er pappa, hvertfall når de er så små at de trenger hjelp til å vaskes. Tenker dere likt når det gjelder at mor vasker sin sønn?? Hva ville dere svart dersom ungen spør hvorfor ikke pappa kan vaske henne da? Det hender jo de bestemmer seg for at i dag er det pappa som skal gjøre ditt/datt! Her vasker vi av rent hygeniske årsaker, og når hun ikke trenger hjelp lenger, så slutter både mor og far å vaske..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2008 Nei jenta vår virker ikke brydd med å bli vasket av pappa, men det er pappa her som syns hun er blitt stor nå. Han føler vel kanskje at det begynner å bli litt ubehagelig.. Han syns ihvertfall at jeg kunne ta nedentilvasken heretter og så kunne han vaske resten. Men hun kan vel kanskje prøve selv etterhvert også nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå