Gå til innhold

KUREDU!!


Skrekkblanda fryd *mamma*

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste i et innlegg at du hadde hematom i livmoren. Jeg var på UL idag og lgen fant et hematom hos meg også. Det virket ikke som han synes det var så dramatisk. Han sa det kunne gå tilbake av seg selv, men det kunne også begynne å blø.

 

Hva sa legen til deg? Hvor langt er du? Ble satt til 6+3, trodde slv jeg var 7+1. Jeg har ikke blødd da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Ja det stemmer! Jeg var på UL i dag også. Blodansamlingen lå bak livmorveggen som hadde løsnet litt(tror det var det legen sa....husker ikke helt da jeg ikke var helt forberedt på dette!). Jeg fikk forståelsen av at de hadde like mange erfaringer med at det kunne gå bra som at det kunne gå dårlig. Så de mente en 50 % sjanse hver vei var realistisk. Det var ikke store blodansamlingen jeg hadde, hun målte den til ca 2 cm. Har fått ny UL om den uke for sjekk, og hvis det skulle begynne å blø før det måtte jeg bare ta kontakt så skulle jeg sjekkes før tirsdag.

 

Jeg har igrunnen ikke blødd friskt blod heller, men har hatt brun utflod 3-4 ganger, men søndag var utfloden ganske mørkebrun - på grensen til rød - det var da jeg bestemte meg for å sjekke opp dette. Hadde en SA for 3 mnd siden som startet akkurat slik nemlig, derfor var jeg litt bekymret.

 

Jeg trodde jeg var 7+4 i dag, men hun mente jeg bare var ca 6 uker på vei. Synes det er veldig merkelig, men det er vel ikke så lett å si så tidlig. (jeg er helt sikker på når det skjedde, men selvølgelig ikke selve befruktningen da....).

 

Jordmoren som var der inne sammen med meg hun poengterte flere ganger at det var et bankende hjerte - og det var vi jo selvsagt glade for! Det var jo det vi kom på UL for å få se - om det var liv eller ikke.

 

Fikk beskjed om å ta det helt med ro, ikke jogge, drive med aerobic, løfte tungt osv. Lettere husarbeid var ok. For min del blir det nok en del lesing og tv-titting ja - he he.

 

Vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste!

 

Hvorfor var du på UL så tidlig forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var privat pga store smerter i eggstokken. Men den var fin. :) Hjertet banket og legen sa ikke noe spes. Han pekte på en greie på bildet og sa at det nok var blodansamling. Legen er utenlandsk, veldig flink i norsk da, men ikke en sånn type som det føltes komfortabelt å prate noe særlig med. Jeg spurte om det kunne begynne å blø, og han sa at det kunne det jo. Men det kunne også gå tilbake av seg selv. En sånn blodansamling var visst ikke uvanlig tidlig i svangerskapet.

 

Bør vel velge å ikke være bekymret siden han ikke nevnte at det var farlig. Men jeg tenker mye på det :( Skulle spurt mye mer, men tenkte ikke på det der og da. Hater å gå til legen, føler meg bare til bry :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det er jo godt å høre det ikke er uvanlig med slik blodansamling. Jeg har aldri hørt om det jeg! Og var overhodet ikke forberedt på å få høre det. Derfor har jeg også masse spørsmål som jeg gjerne skulle ha fått noen svar på, men får skrive de ned så jeg har de klare til neste UL. Man er jo ikke forberedt på noe slik uansett da!

 

Jeg også føler meg til bry når jeg er hos legen, denne gangen holdt jeg på å droppe det fordi jeg følte det ikke var akutt nok. Men det viste seg at det var greit å få det sjekket, så nå i ettertid angrer jeg ikke i det hele tatt på at jeg dro. Vi får ta det med ro framover og slappe godt av. Tenke positive tanker.

 

Er dette din 1. baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er min første. :)

Jeg tror jeg skal ringe legen i morgen jeg, bite i det sure eplet....en lege er jo der for at man skal få hjelp og svar på spørsmål. De har heelt sikkert mer masete pasienter enn meg :)

 

Oppdater meg da, så skal jeg gjøre det samme. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde jeg gjort. Skal du på noen oppfølgingsultralyd eller? Er forresten helt sikker på at det er mer masete pasienter enn deg ja! Tenk deg alle de som bare drar til legen for å prate med noen!

 

Jeg skal komme med oppdateringer hvis og når noe skjer. I dag har jeg ikke hatt noen blødninger eller noe brun utflod, så det er jeg glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...