Gå til innhold

Noen novembermammaer som har hund eller et annet dyr..??

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med kjæledyret og den lille?

Her i huset har hunden som har vært vant med å få all oppmerksomhet nå fått en ny tilværelse...den lille tar det meste av oppmerksomheten...syntes det går veldig bra egentlig da...ikke vist noe "sjalusi" eller slik ift babyen. Litt nysgjerrig, men bryr seg egentlig ikke så mye. Må passe på og tenke seg om slik at hund og baby ikke er alene uten tilsyn sammen...kan jo aldri stole 100 % på hunden selv om hun jo er verdens snilleste...:)

Blir spennende å se hvordan det går når den lille begynner å krabbe rundt...Noen som har flere barn og erfaring med dette?

Fortsetter under...

Vi har verdens mest bortskjemte katt, dvs hun var jo det før babyen kom;) Men det går kjempebra, det virker absolutt ikke som det er noe sjalusi på gang. Katten er veldig forsiktig når hun snuser på babyen, og når han skriker går hun bort og vil trøste:) Hvis han skriker lenge eller spesielt høyt, går hun bare på et annet rom.. Hun legger seg aldri oppi seng, vogn eller noe sånt heldigvis, men vi passer jo selvfølgelig godt på uansett. Det er en gammel katt som er vant til barn, og vi prøver å få til en del kos til henne også hver dag.

Blir spennende etterhvert når han begynner å krabbe og gå, for ikke å snakke om når han begynner å dra henne i halen og sånt, auu.... ;)

Pusen vår var tidligere "babyen" her i huset. Etter at lillejenta kom ble mesteparten av oppmerksomheten vår rettet mot henne (babyen), spessiellt min, og det ble samboers oppgave å holde et ekstra øye på pusen slik at hun får oppmerksomhet også. Pusen har tidligere ikke vært noe glad i hverken å ligge i fanget eller bli løftet på, men etter at Nora kom så vil pusen meeeeeer enn gjerne være med på begge deler. Hun har også forstått det at for å få nok kos, så må hun ta seg kos. Derfor er det rett som det er når jeg sitter å ammer Nora eller når hun ligger på brystkassa, så kommer pusen for å være med på kosen i fanget! hehe.. det blir litt mye til tider da, siden hun har blitt sååå kosete, men etterhvert slår hun seg til ro i fanget. Da er de så søte sammen de to "barna" mine :-) Ellers så passer pusen på Nora. Er jeg feks i dusjen mens Nora ligger å sover på rommet og hun starter å skrike, kommer pusen på badet for å "varsle". Hun har også blitt mer sosial når det kommer folk på besøk, noe hun ikke var tidligere. Jeg tror dette er for å følge med hvordan folk er rundt Nora eller noe i den duren. Utover dette så sover hun glatt over skrikingen og bryr deg egentlig ikke så veldig masse når hun er sliten.

Så vi koser oss sammens iallefall:-)

Vi har hund. Det går kjempefint med baby og hunden her, ingen problem med sjalusi i det hele tatt. Lar dem selvsagt ikke være alene sammen uansett. Hunden blir veldig fortvilet og vil gjerne trøste når den lille gråter da, dvs rundslikke henne, men det går jo ikke.. ha ha..Ville aldri latt hunden være alene med et lite barn selv om det er verdens snilleste hund jeg heller.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...