Gå til innhold

Flasker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har flasker å anbefale? Bruker Dr.Brown i dag men synes det er mye arbeid med alle delene og kunne godt tenkt meg å bytte til noen enklere. Har prøvd Avent, men like ikke dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde igrunnen tenkt å anbefale Dr.Browns jeg da, hehe...

Skrevet

jeg bruker de billige flaskene til rundt 30 kroner på matbutikken, Også bytter jeg ut tuttene med dr browns tutter, Siden tuppa vår ikke er plaget med vondt i magen, så funker dette helt greit:)

Mamflaskene er noe herk å vaske (maaaange deler, og lekker ofte etterpå), dr browns har mange deler, så jo billigere jo bedre, hehe:)

Prøv for eks en bambinoflaske (med bilde av Albert Åberg) å se om du liker den!

Skrevet

Det er jo ikke smokkene som har noe å si, for hvis du velger å bruke "kolikkvennlige" flasker, så må du bruke HELE flasken, men hvilke som helst smokker. Jeg brukte Dr.Brown og er kjempefornøyd. Jeg hadde sånne bittesmå koster til å vaske rørene og sånn, og det var ikke noe problem. Hadde også mam-flasker, men det eneste problemet der var at de, som anonym over her sier, lakk av og til.

Så hvis målet er å unngå kolikk, eller gjøre det best mulig å gi melk, så bruk Dr Brown. De er veldig gode, og når du først må vaske og koke, så spiller det egentlig ingen rolle om du må bruke 1 minutt ekstra. Dessuten kan du jo putte alt i oppvaskemaskinen likevel :)

Skrevet

Glemte å skrive at jeg byttet til Avent med mam-smokker. Det er det eneste som fungerer nå her i huset, for plutselig ville hun ikke ha aventsmokkene....

Skrevet

Jeg har god erfaring med NUK flasker. Tuten er laget for å ligne mest mulig på brystvorten og babyen bruker samme sugeteknikk. Har ikke slitt med mageknip og slikt. Du får kjøpt de på baby-shop bl.a.

Skrevet

grunnen til at jeg bruker dr browns tutter er at snuppa liker de bedre enn de som sitter på flaskene fra før av:) Det har ingenting med kolikk å gjøre...

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en Nuk flaske og jeg likte ikke dem. Synes det var så vanskelig å rengjøre tuttene. Med Avent så vrenger jeg tutten så jeg får vasket dem ordentlig inni, men det fikk jeg ikke til med NUK tutten. Bruker NUK sin tutt-vaskekost, men synes fortsatt ikke jeg får vaske det ordentlig rent.

Tror det blir vanskelig å få gode råd her siden alle har helt forskjellige meninger om hva dem liker best og hva som passer best til ungen.

Skrevet

Er veldig fornøyd med Avent jeg. Bruker de på baby nr.2 nå. Var veldig fornøyd med de til førstemann også. Har kjøpt Avent flaske sterilisator til microen og den fungerer veldig bra! Har også en sånn en liten flaskebørste til tuten sånn at jeg kommer til. Tror du bare må prøve deg fram og se hva som fungerer best for deg og babyen din altså. Det er mange forskjellige meninger om hva som er best her av flasker :-)

Skrevet

vi bruker avent flaskene med mam-tutter, sano-baby og mam flaskene. mam flaskene har mange deler men da er di lettere å holde rene.

vi har ingen soleklare favoritter og heldigvis er ikke gutten så kresen heller =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...