Gå til innhold

Bør jeg bli gravid,eller ikke?

hallopådo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 20 år som samler poeng for å komme inn på medisinstudiet,sannsynligvis etter neste år..jeg er i fast og godt forhold,og har veldig lyst på mitt første barn nå..:) Problemet er om det er så lurt,med tanke på studiene og alle de årene jeg skal være student?Er det noen med erfaringer?hva er lurest? Vær så snill å svar,hadde blitt glad da:))))

Klem meg

Fortsetter under...

hei:) jeg er selv 20 år og har lyst på barn, vi har nettopp begynt å prøve. jeg er ikke student da men jobber. tjener kanskje ikke så mye som jeg burde, så kanskje jeg skulle ha ventet til vi hadde bedre innrekt, men vi eier leilighet sammen så er etablert:) har ønsket meg barn lenge, så nå prøver vi. mange vil sikkert si det er ungt men så lenge barnet er ønsket så ser jeg ingenting galt i det=) du som skal på skole så blir det kanskje litt komplisert men det er noe en må se selv. ingen skal fortelle hva en skal gjøre:) men er jo klart at en skal jo ha penger til å kunne oppdra et barn og ha det bra selv. i såfall burde du hatt en jobb:) håper det hjalp litt, klem. ps: bør kanskje høre hva kjæresten din ønsker:)

Hei!Takk for svaret! Det hjalp litt å høre andre på samme alder sine meninger:)jeg og kjæresten min har snakket om barn lenge,men kanskje ikke nå med en gang da:)men jeg vet at han elsker barn,og er ferdig utdannet,så det skal gå bra:)jeg har stor familie,i tillegg til en stor og god "svigerfamilie" sommer enn gjerne vil ha barnebarn:) Problemet er at jeg ikke bor på samme sted som dem,men ikke lenger enn 2,5 timer unna:) Håper alt går bra for dere da,masse lykke til!!Svaret hjalp;)

Heisann!

var inne på siden din men det gikk ikke å sende mld direkte til deg.

er ikke så lenge siden jeg selv begynte å besøke BarniMagen, og vet ikke helt hvordan alt foregår her:)

Jeg er 19 og skal ha ett friår til sommeren.. det var nå vi begynte å

tenke på barn seriøst. økonomien vår er bra og vi får leie et fint hus til

en rimelig penge.

Er ønske om barn stort ville jeg bare slått til:P skole og karriere kan

vente spør du meg. det er når vi er unge og spreke vi er opplagte til

energirike barn:)

uansett så er det deres valg, men jeg ser ingen problem for deg å

klare å være mamma å student. Skal selv begynne å prøve når tr er ferdig med visitten. skal bli spennende selv under prøveperioden.

Denne siden er uansett med på å ønske barn veldig mye. jeg blir personlig veldig påvirket av alt babypratet her! :)

Masse å glede seg over som student og mamma.

Lykke til med valget!

jeg er like gammel som deg og begynt mitt første år på økonomi. skal ha barn i sommer og jeg føler det som en motivasjon for å gjøre det veldig bra på skulen. no er det liksom noen andre enn deg sjølv man jobber for hvis du skjønner..

men hvis du vil prate mer om det er det bare å sende en meld:)

Takk for svaret! Kan jeg spørre hva du driver med/skal utdanne deg til?:) Jeg tror også at jeg kommer til å klare det,med masse støtte og hjelp fra familien:)neste år skal jeg ta opp realfagene på kveldstid,så da sover et evt barn:) Tror det kommer til å gå bra jeg også,men akkurat nå planlegger jeg dette som om det skulle være en realitet! Jeg skal planlegge ALT til minste detalj,vurdere diverse,og se etter løsninger på forhånd! Tror det kan være lurt.! Jeg merker at jeg blir veldig nedstemt når folk sier til meg at jeg må vente til jeg er ferdig utdannet,for det er så lenge til:( Har mest lyst til å bli mor nå,og ingenting annet:)men men,får se:)Takk for bidraget,forresten!:))Lykke til til deg også!

ps!jeg vet ikke hvordan dette fungerer jeg heller:9hehe

Annonse

Vil bare gjøre deg obs på at det jo er en god del praksis i løpet av medisinstudiet.. Mest sannsynlig må du reise bort fra studiestedet i en del av disse praksisene.. Kan jo bli slitsomt å være borte i flere måneder med tøff turnus når du har en liten en hjemme... Bare noe å tenke på!!!

oioio!Gratulerer!!Så spennende da!:) Det samme føler jeg nemlig,det var morsomt at du sa!Jeg føler det slik at når jeg har et barn,får jeg den roen jeg trenger til å holde meg hjemme(i motsetning til alle festene og diverse vinkvelder,kino osv osv,som venenne mine hele tiden vil på!),pluss at jeg får noen å gjøre ting for,et motivasjon:) Har veldig lyst på baby nå,og har en kjæreste som er unik på et området:) HVor mange år tar utdanningen din da?jeg kan ikke med dette med private meldinger innpå her enda,for jeg registrerte meg i dag:)men det kommer seg nok:)

Jeg går Musikklinja forløbig, og skal bli førskolelærer:)

men mine studier kan jeg gjøre som fjernstudie så vidt jeg vet:P

Men jeg vet ikke hvordan det blir med dine studier da:)

Jeg planlegger også som at nå skal det skje:) men for alt jeg vet kan

jeg kanskje ikke bli gravid, eller det tar opp til 2 år å bli det!

så det er jo en spennende periode, i allefall når ingen skal vite om det!

tror du klarer å gjøre et valg som er lurt uansett! :)

Annonse

Såppas ja:)det blir travelt da,men det går nok bra;) Jeg har en plan b:barnevernspedagog,eller rett og slett friår:)Ternker å studere tiden jeg egentlig har permisjon når den tid kommer,men som jeg alltid har sagt:jeg gjør ingenting før alt er planlagt veldig nøye,også hvordan jeg og kjæresten min skal gjøre ting når jeg skal i turnus:)

Heihei.. Er det ikke noe regler om alderspoeng? og ekstra poeng når en har barn? hehe..Isåfall får du baby OG poeng:D

Jeg tviler ikke et sekund på at det er hardt å være mor og student, men alle vet at det går kjempe fint om du er motivert for begge deler og jobber hardt:) Hvis du selv tror du klarer det, så kjør på!! hehe.. Lykke til..

gleder meg veldig no.. får jo en del penger ekstra når man er i utdaniing(forsørgerstipend på 8-9000) ++ at jeg jobber mye samtidig med studiet..

vell min utdaning er en bachelor på tre år, men kan godt tenke meg en master, siviløkonom.. må jo ha en god utdanning som foreldre..

gleder meg kjempemye.

en ting som gjør også at jeg tror det kan bli lettere for meg er at jeg også har en søt kjæreste som kan hjelpe meg. hadde ikke gjennomført en så lang utdanning hadde jeg vert alene.. det er jeg nesten helt sikker på. men no som vi er to blir alt myyyye enklere.. + begge har store og gode familier som vil gjøre alt for å hjelpe oss med alt mulig som barnevakt ++

jeg er også sånn som liker å ta det me ro. har en del veninner som lever livet heeeelt ut.. hehe bruker student livet for alt det er verdt utenom lesingen..

men selvfølgelig haster det ikke for deg..

jeg vet lite om medisinstudiet.. er det mye praksis kan det jo blki vanskweligere for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...