Gå til innhold

Frøy Mikaela?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om denne kombinasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøy er et guttenavn og Mikaela et jentenavn, så dette ble litt sært for meg...

Skrevet

Dropp Frøy, gå for Mikaela! Nydelig navn...

Eller Frøya, er ikke Frøy et guttenavn?!

Skrevet

Frøy er jentenavn, men veldig norrønt, så det er to vidt forskjellige navn du har satt sammen.

Jeg foreslår Frøydis hvis du syns Frøy alene er for kort.

Mikaela har jeg ikke sans for.

Skrevet

De navnene passet ikke sammen, ble litt Olga Michelle...

Liker hverken Frøy eller Makaela hver for seg heller...

Skrevet

Frøy er guttenavn. Frøy var en fruktbarhetsgud, opprinnelig var han ikke helt gud heller... Han var sønn av Njård og bror av Frøya, så dermed kan det vel ikke være tvil om Frøy er hankjønn.

Dessuten synes jeg kombinasjonen mellom det ultra-norrøne hedenske og det hebraiske blir temmelig brutal krasj...

Skrevet

Om man sjekker ssb-statistikken er det faktisk slik at det her i Norge er 66 jenter som heter Frøy og bare 7 gutter med det navnet. Men uavhengig av kjønnsdebatten synes jeg kombinasjonen "kræsjer".

Skrevet

Hvis du googler Frøy, finner du at det er navnet på det mannlige motstykket til gudinnen Frøya i norrøn mytologi. Men senere er det tatt i bruk som jentenavn.

Siden dette har vakt debatt her, ville jeg ihvertfall hatt et tydelig jentenavn i tillegg, for å understreke kjønnet. Men Mikaela er ikke det beste!

Skrevet

Jeg kjenner ei DAME som heter Frøy Andrea og hun er 100% norsk, bare så det er sagt. Liker ikke Mikaela, men Frøy er skikkelig flott!

Skrevet

Liker den ikke. Navnene passer ikke sammen, kan godt ha norrøne og andre navn sammen, men ikke navn som er så typisk norrøne som Frøy. Liker dessuten ikke Frøy, synes dette passer best på hester, Mikaela er nesten guttenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...