Gå til innhold

Jeg har fødte 2.januar !


15.januar kommer gutten!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Rart å skulle takke for seg, her er min fødselhistorie :

 

Jeg fikk modningstikkpille på Rikshospitalet kl 10.00 2.januar.Jeg ble lagt inn med 2 cm åpning og festet hodet ( Jeg har hatt to fødsler fra før av så det var veldig bra at hodet var festet) De valgte å sette igang fødsel pga blant annet lite fostervann. Det tok kun 30 min før jeg kjente murringene sakte, men sikkert starte. Etter to timer og en lang dusj følte jeg at murringene begynte å gi seg, ble litt engstelig for at fødselen kunne bli langvarig....det ble satt epudiral og fødselslegen tok vannet mitt kl 15.10, jeg hadde da 5 cm åpning og riene økte raskt på. Jordmoren min antok at fødselen ville skje innen to timer. Jordmor gikk ut for å ta en kopp kaffe og i løpet av få minutter kjente jeg at hodet presset på, uff jeg fikk helt hetta og skrek til samboer at han måtte få tak i jordmor fordi fødselen var i gang !!! Han skjønte ingenting og det gjorde heller ikke jordmor som sjekket og sa at jeg hadde helt rett (kl 15.14) På altså 4 min hadde jeg gått fra 5 cm til full fødsel !!! Etter 14 min med lystgass mellom pressrier og ekstra dosering med epudiral kom være kjære lillegutt på 3480 gr og 49 cm. Jeg måtte ikke sy et sting og ble liggende på Riksen 3 dager før jeg kunne dra hjem til to storesøsken som endelig fikk hjem lillebroren sin. Før denne fødselen hadde jeg fødsel angst men etter 2. januar er den overvunnet og jeg har et råd til de som snart skal føde ikke hold igjen når press riene starter, press med og ikke vær redd for smerten,tenk pust...det hjelper faktisk. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...