mamma:) Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Har vært og levert urinprøve i dag. Sa jeg hadde feber og veldig vondt i siden,ryggen,magen. Fikk en kur mor urinveisinfeksjon, selexid, men det er så forferdelig vondt i siden. Er UVI så vondt, eller kan det være noe annet?? Hjelp! Hvor ligger blindtarmen?
Randine + 2 små Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Vet ikke om det er UVI du har, men jeg har hatt nyrebekkenbetennelse to ganger. Første gangen jeg hadde det fikk jeg feber, kastet opp og følte meg skikkelig dårlig. Andre gangen startet det som vondt i ryggen på ene sida og jeg ble mer og mer kvalm. Det høres jo ut som om det kan være nyrebekkenbetennelse du har ja, håper det går raskt over nå som du har fått medisin!
mamma:) Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2008 Takk for svar! Jeg kaster også opp, har ikke gjort det tidligere i svangerskapet. Hvilken behandling fikk du for din nyrebekkenbetennelse? Må nok ringe legevakten i kveld og høre om noen kan undersøke meg. Hører gjerne fra flere som har erfaring med nyrebekkenbetennelse eller UVI.
Randine + 2 små Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Det behandles på samme måte som UVI. Hvis en er veldig dårlig så blir du lagt inn for at de skal være sikre på at antibiotikaen fungerer, men jeg tok tablettkur hjemme begge gangene. Hvis de ikke sendte inn urinprøven din til dyrkning kan du få dem til å gjøre det. Da ser de om du har fått riktig medisin. Ene gangen fikk jeg Selexid, andre gangen husker jeg ikke hva jeg fikk.
ambumamma Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 blindtarmen ligger nede ved høyre side i magen, langt ned. kan vel mer høres ut som nyrebekken betennelse da klassiske sympt. er bla sterke smerter nederst i rygg som stråler ned og fram mor urinveiene. Dersom ikke medisinen hjelper de nærmeste dagene eller du får tiltagende smerter ville jeg kontaktet lege evt legevakt. nyrebekkenbetennelse eller nyre sten kan gjøre drit vondt.
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Selexid er iallefall den beste penicillinen mot nyrebekkenbetennelse, så bare ta den noen dager, så regner jeg med at du vil kjenne bedring!! Riktig god bedring til deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå