kidos! Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Så litt gjennom utstyret vårt igår, og det beg jo å bli litt. Har kjøpt litt kluter i forskjellig kvalitet. Som frotte(vanlige vaskekluter), gass, både store og små, og disse flanells klutene (store). Mannen min spurte hva vi skulle bruke alt dette til, og da ble jeg svar skyldig gitt.... Kan noen gi en førstegangs en rask innføring i bruk av klut (litt flaut å ikke vite...)
To under Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg brukte både gass og flanell/bomullskluter til gulpekluter. Har aldri brukt frotte kluter (blir ikke de litt harde?). Brukte og bruker enda små gasskluter til vasking. Det går ganske mye kluter til gulping hvis du først får en baby som gulper endel:-) Mesteparten av mine kluter i forkjellige varianter har jeg arvet etter jeg selv var barn. Da brukte man de til tøybleier.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Godt å ha forskjellig til kroppsvask og bæsjevask... jeg blander ikke dem. Og når det gjelder de store flanells-klutene, har vi brukt dem til gulpekluter og til å legge under hodet der de ligger. De skal jo ikke ha pute den første tiden, men godt å ikke måtte skifte og vaske en hel seng dersom det kommer en gulp...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Ikke for å være ekkel jenter, virkelig, men det heter gas, ikke gass, når man snakker om kluter Jeg skjønte først ikke hva slags gass (altså gass som i propan, bhutan osv) det var tale om da jeg leste overskriften . Mulig det er jeg som er dum, altså, men... Men uansett greit å få vite hva man bruker til hva - det har jeg også lurt på!
Sunniva78 har to små Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har kjøpt gaskluter med farget søm rundt, vi skal bruke èn farge til ansikt og kropp, og den andre til rumpe. (princess) Ellers har jeg flanellskluter til å ha under hodet i seng, vugge og vogn, samt under rumpa på stellebordet. De passer også godt som gulpekluter. Er så myke og gode disse flanellsklutene, derfor passer de til så mangt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå