Gå til innhold

Huff, jeg blir så nervøs jeg..

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent jenta i magen godt hver dag, men de siste dagene har hun gjort så lite av seg. Er 24 uker ( i dag!!). Har hatt skikkelig knip i magen noen dager.. var så ille at jeg ble bedt om å komme innom føden i helga, for da var det skikkelig murringer i både mage og rygg. Etter innvendig og utvendig ultralyd (sjekket livmorhalsmunningen og jenta vår) fant vi at alt sto bra til med tulla, men nå er hun så rolig...

Vet hun kan ligge sånn til at jeg ikke kjenner spark noe særlig godt, men er ekkelt å føle seg så usikker og nervøs.

Noen som er i samme båt?

Fortsetter under...

Hei....

Ikke for å skremme deg, men du burde nok ringe jordmor eller lege for å fortelle om det. Jordmora som jeg går til sa at siden jeg nå er kommet så langt på vei (er 23 uker), skal man være oppmerksom på endringer i hvor mye bevegelser man kjenner... og hvis man har færre bevegelser bør man kontakte jordmor/lege/føden. De er veldig opptatte av at man skal ha en viss likhet i bevegelsesmønsteret på dette stadiet...

Så jeg ville kontakta noen... alt etter hvem du ønsker...

Bedre å sjekke litt for mye enn en gang for lite...

Det er sikkert ikke noe galt, men da har du hvertfall sjekket det og kan slappe lettere av...

Lykke til...

Jenta i magen min har goså blitt roligere.. det er jo n de får søvnmønster også da.. så hun er roligere i form av at hun sover i perioder...

før kunne jeg kjenne spark hver gang jeg satte meg ned, la meg ned elelr sto i ro...men nå er det mer periodevis og færre perioder enn før... Så det kan jo være noe slikt til deg også da...

Har harr vont i ryggen ganske lenge jeg også..men ikke sterke smerter i magen nej.....

Hei!

Med gutten i magen her går det veldig opp og ned med spark og bevegelser. Det er ikkeno mønster i bevegelsene og plutselig noen dager er det mye, så blir det rolig andre perioder.

Men veldig ekkelt å være bekymret og urolig for at det skal være noe da!

Men du fikk vel bekreftet at alt var ok i helgen? Nevnte du lite bevegelse ved siden av magevondt?

Alt er helt sikkert kjempefint med lille jenta:) Jeg var bekymret selv en periode hvor det pluselig sa litt stopp. Men vips en dag var han tilbake i sine fulle fem og sparket vilt fra seg!:)

Ta det opp med jordmor eller lege.

Men som noen sier så får dem sove mønster nå, barnet har også forsatt god plass så kan bevege og lfytte på seg enn. Min er roligere om dagen å akuratt som jeg kjenner sparkene langt unna noen ganger. Spørs hvordan dem ligger etc.

Sparketest å telle trivsel er fra uke 28 det vill si att dem har litt ulikt mønster å god plass frem til da.

Takk for mange fine svar jenter!

Tutta min ga meg tegn i går kveld, så da ble en stk kommende mamma utrolig lettet. Fikk som sagt svar på at alt sto bra til da jeg var på sykehuset i helgen, men det er noe med denne usikkerheten. Tror hennes rolige dager kan være i sammenheng med at jeg ikke har vært i form selv, i tillegg til søvnmønster som de fleste her skriver!

Jeg er i alle fall kjempe glad nå!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...