Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes at søskenes navn bør være litt i samme stil. Vet f.eks. om to brødre som heter Vetle og Ludvig - føler det er helt merkelig. Akkurat som om de ikke egentlig er søsken nesten og at foreldrene har markert sin ulike smak på den måten - fikk liksom velge hvert sitt navn... Ellers synes jeg ikke barns navn må matche foreldrenes navn, de kan jo ikke noe for de navnene de har blitt tildelt. Men for min egen del kommer jeg til å ta littegrann hensyn til dette da...

De fleste søsken får navn i noenlunde samme stil helt uten at det er planlagt. Det er få foreldre som kaller barna sine Åge og Isadora f.eks.

Synes ikke at de m ha samme opphav. Er ikke slik at hvis man velger et norrønt navn, så må det andre ha norrønt opphav og. Men de bør ha litt samme stil. Er det ene navnet et dobbeltnavn med seks stavelser, blir det rart om det andre barnet har et navn på en stavelse.

Synes ikke søsken-navn må begynne på samme bokstav. Men det gjør ikke så veldig mye om de gjør det heller. så lenge navnene ikke er for like. Jeg er ikke glad i kombinasjoner som Martin og Marte, Kristine og Kristoffer. det blir for likt.

Annonse

Skjønner ikke hvorfor barnas navn må passe sammen. De skal da ikke leve sammen resten av livet?

Syns det er upraktisk om foreldrenes navn er for like barnas - hos oss har sønn og far navn som er veldig like, og det hender jeg blander dem!

Mine to barn er oppkalt etter en norsk oldemor og en oldefar fra et annet land, derfor er de ikke "like" sjangermessig. Ser det ikke som et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...