Gå til innhold

hvor mye har dere brukt?

Anbefalte innlegg

hei hei =)

Først vil jeg si at jeg bor i halden, så jeg kjøper det meste i sverige for det er jo bare 10 min unna. og da får man kurs i tillegg.. =)

men vi venter vår første, en liten jente den 15 mars.. alle tror hun kommer før. men vi får se.. jeg er ferdig med alle innkjøpene, (tror jeg) og det her er hva jeg har brukt:

Alt er nytt og i norske priser:

*brio kombi vogn/regntrekk, myggnetting/ stellebag, vinterpose : 4200kr

*brio primo bilsete med base : 1000 kr

*brio sprinkelseng: 1000kr

*Høye dyne,pute,3 laken, tisselaken 3 sengetøy . 600 kr

*komode fra ikea : 500kr

*sprinkelbeskytter, stellemadrass : 300kr

*6 bodyer,5 strømpebukser,10 par sokker,1 vinterdress,3 bukser: 500kr

*Badebalje,termometer,neseblåser,badetemp,3pk våtsv,3pk tørrsv:300kr

*Avent brystp, 1 pk med 20 avent fryseglass, 1 aventflaske : 700kr

*bleiebøtte (gratis) men 3 refill : 200kr

*vogge, finn.no : 500 kr

* håndkleer, kluter, tepper, gardiner, bilde : 400kr

betalt : 10200kr

synes ikke det er så galt.. =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136542597-hvor-mye-har-dere-brukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ikke så galt ut det. Vi har ikke anledning til å reise til Sverige, eller jo, det har vi, men det blir dyrt, bor på Vestlandet, så vi har handlet i Norge. Har ca brukt 15 000 når alt er kjøpt.

- Leksvik serie Ikea, seng, skap, kleskap, komode, hylle, stelletopp og madrass : 6000 kr

- Vogn : 4000 kr

- Div. utstyr, klær, tepper, dyner : 3500 kr

Har en del småting jeg ikke har handlet enda, regner med at det kommer på ca 1500 kr, selv om jeg har tatt godt i da.

Vi har måttet kjøpte alt nytt, da vi ikke har noen å arve fra og dette er første.

Er i den heldige situasjonen at jeg ikke har problemer med å kjøpe det jeg vil ha til småtten, det er bare å dra kortet. Så for oss har det ikke spilt den store rollen på hva ting har kostet. Hadde nok tenkt litt mer hvis økonomien var en annen.

Denne gangen er det meste vi har etter gutten vår på 4, men syns å huske at alt kom på ca 10.000,- sist. Må ha noe nå og er litt usikker på hva det kommer på. Utrolig deilig å ha det meste i hus alt i hvertfall!

Ikke så værst pris nei...Sist så kom vogna på rundt 10 000,- så du har vært heldig...

Vi har det meste fra gutten vår, så dette er det vi har betalt så langt:

* BeSafe iZi Sleep: 1699,- (fikk av mamma og pappa)

* Litt klær: Rundt 1000,- (litt usikker men har kjøpt mye på slag og ikke salg..)

Så jeg har vel betalt rundt 500,- av dette...hehehe...

Men er jo ikke ferdig da, så komemr vel på noe mer tenker jeg...=o)

Vi har brukt ca 7.000 kr (så langt) Og da har vi kjøpt vogn med stelleveske, myggnett og regntrekk (bosson), skinnpose, reiseseng, stellekommode, badebalje, klær, bleiebøtte, babygym, seng, dundyne og pute, sengetøy, himmel + noen småting til. Regner med at det går litt mer før "halvmeteren" kommer :)

Annonse

Må si jeg er sjokkert! For noen priser, og summer! Glad jeg har det meste fra tidligere. Kjøpte naturlig nok mer når 1. kom, og litt når 2. kom, og måtte ha dobbelt av enkelte ting når tvillingene kom. Men kjøpte noe brukt og bl.a NY tvillingvogn til bare 1500. Denne gangen har jeg planer om å kjøpe Paracet sup i riktig styrke, trur ikke vi har mer av det i hus... Så rundt 50,- kr har jeg tenkt å bruke. Puh!

Jente på 18 mnd, så her har vi det meste.Brukte lite når eg fikk henne og.Vogge som eg brukte etter meg da eg var liten, kjøpte brukt vogn fra en kompis som hadde bare vert helgepappa(såg ny ut)emmaljunga med vinterpose og alt til 2500kr.Så var det bilsete til 1000kr trur eg.Kjøpte ingen klær, bare 1 sett til å ta babyen hjem fra sykehuset i.fikk så enormt med klær at eg ikkje kjøpte noe til henne før det hadde gått 6mnd.Brukte nesten bare body og strømpebukse til henne det første året.Så utrulig masse klær som ligger som eg ikke har brukt el brukt 1 gang.Hadde nesten håpt eg fikk jente igjenn, men her kommer det en gutt.

Man kjøper alltid for mye, vente heller og se hva dere får.Vogn,seng og bilsete er jo noe man må ha.Alt anna er det bare å vente med. :):) omman greier å gå forbi alle dei søte små babyklærne da!!

Helt enig i at man bruker alt for lite av det man kjøper, vent heller og se behov etterhvert.

Jeg har poser på poser på loftet etter min datter og nå venter jeg gutt, fantastisk. Ble neste fysisk kvalm ved tanken på å igjen skulle kjøpe, kjøpe. Fikk heldigvis klær brukt av kusine som har 2 gutter fra før (og da fikk jeg mer enn jeg klarer å bruke igjen)

1.vognen får jeg brukt av venninne så kjøper jeg heller litt mer fancy og dyrere trille om ca 6 måneder. Stellebord får jeg også brukt. Seng har vi, ønsker bare ny madrass.

Ergo det eneste jeg skal kjøpe er noen nye flasker + smokker, ny madrass (anbefalt for å unngå krybbedød)

Ja også kjøpte jeg nydelig rød stelleveske for 200 kr. satt ned fra 500 på salget. Så fine vesker fantes ikke for 6 år siden. Noe kan man jo spandere på segl

Like vell, vær moderate og det er enorme mengder med meget pent brukte ting å få kjøpt på finn og fretex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...