Gå til innhold

fundusmål - tvillinger

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som venter tvillinger, hvor høyt ligger fundusmålene i forhold til normalen?

og ang bevegelser, kan dere kjenne helt spesifikt at det er to som beveger seg?

glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

i uke 31 hadde jeg fundusmål på 32. Ikke langt fra normalen altså.

Dette er mitt første svangerskap, men jeg vil tro det kjennes annerledes ut med bare én baby som beveger seg. Her kjenner jeg spark og dult til alle kanter, og to stk som presser seg opp i ribbeina. ;)

Noen ganger er det kun bevegelser på den ene siden, før det veksler en stund etterpå. De bytter vel på å vekke opp hverandre. :)

Skrevet

14 cm i uke 14.

23,5 cm i uke 22_2.

29 cm i uke 25_4.

33 cm i uke 29_4.

37 cm i uke 33_3.

Generelt har jeg lagt meg på en linje svarende til 5 cm. over rødstreken for SF-mål etter uke 25.

Kan etterhvert kjenne spesifikt at det er to som beveger seg, men det er bare fordi jeg vet at de ligger på hver sin side, alstå må det være den som ligger på siden jeg kjenner spark som sparker. Men var langt ut i svangerskapet før jeg ble trygg på at de lå på hver sin side (tenkte ikke så mye over dette ved de første ultralydene). Kjenner mer spark fra det ene barnet. og er spent på om denne vil være livligst også når de kommer ut. Forøvrig kjente jeg da spark i hele magen i det forrige sv.skapet også (naturlig nok, han hadde jo all plassen for seg selv), og synes det har kjentes ganske likt ut denne gangen.

Skrevet

målte fundusmålene mine de tre første gangene.. så sluttet vi med det.. skulle hatt en egen kurve for tvillinger.. vil jo ligge skyhøyt over.. så ingen vits syns legene mine.

i begynnelsen kjente jeg ikke at det var to som beveget seg... men det gjør jeg nå.... er helt propeller inni magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...