solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. januar 2008 #26 Skrevet 15. januar 2008 3 åringe vår fikk brus første gang etter at han hadde fylt 2, og skal han ha brus er det ikke cola han får. Men man kan også telle på en hånd antal ganger han får brus i løpet av et helt år. Her får han nesten ikke lørdagsgodt en gang (vi glemmer det og da husker ikke han på det heller). Men jeg er en av de som tenker "et lite glass brus skader ikke" Han får det uansett så sjelden.
KaMa Skrevet 15. januar 2008 #27 Skrevet 15. januar 2008 Jeg stemmer for å bestemme over egne unger og drite i andres. Men samtidig ha retten til å ytre meninger på en regnfull Tirsdag.
bambi på isen Skrevet 15. januar 2008 #29 Skrevet 15. januar 2008 Mine tre får brus, eldstemann er 6 år, midterste er 4 år og minste snuppa er 2 år!! Når vi kun hadde 1 unge, så klarte vi å holde han borte fra brus ganske lenge, men nå når minste snuppa ser at de 2 som er eldre får, så vil selvfølgelig hun også ha, og da får hun!! Men det er kun i helgene eller selskaper osv. Tror ikke de tar noe skade av å drikke litt cola innimellom jeg!!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #30 Skrevet 15. januar 2008 Nå er du bare kjip KaMa.. Jeg trodde det var mere futt i deg! Offentlig uthenging er mye morsommere. Vi kan eventuelt samle foreldresynderne på torget hver lørdag og kollektivt le av dem?
KaMa Skrevet 15. januar 2008 #31 Skrevet 15. januar 2008 Jammen, vi er i utgangspunktet uenig, og jeg vet ikke helt om jeg gidder å engasjere meg nevneverdig i andre ungers brusinntak...
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #32 Skrevet 15. januar 2008 Ser ikke problemet så lenge det er en sjelden gang. Eldste smakte ikke brus før han var ca 2,5 år, og nå får han kanskje et glass på lørdag (hvis vi har) Minsten på 1 år har ikke smakt, og vi utsetter det så lenge som mulig.
Polyxena Skrevet 15. januar 2008 #33 Skrevet 15. januar 2008 Synes da alle burde ofre en lørdag for en så viktig sak!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #34 Skrevet 15. januar 2008 Så uenighet betyr noe også nå? Jeg må innse at jeg ikke skjønner noe av DIB
KaMa Skrevet 15. januar 2008 #35 Skrevet 15. januar 2008 Kooom igjen. Jeg er totalt nybegynner her inne, og er fremdeles på føleren når det kommer til hvilke normer som gjelder på skravlesiden. Kan vi være uenige altså?
___ Skrevet 15. januar 2008 #36 Skrevet 15. januar 2008 To grunner: 1: Barna liker det 2: Det er lettvindt De får det av akkurat samme grunner som jeg drikker det selv.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #37 Skrevet 15. januar 2008 Det er jo ikke noe morsomt hvis ikke.. Men.. jeg er en svært sporadisk bruker av DIB, kanskje jeg egentlig skulle vært på kranglesiden?? Har jeg gått meg bort?
KaMa Skrevet 15. januar 2008 #38 Skrevet 15. januar 2008 Ja. Jeg tror du definitivt har gått deg bort. ;-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 15. januar 2008 #40 Skrevet 15. januar 2008 Jeg tror mange gir brus og andre søtdrikker fordi de slipper å ta en kamp med barna og de har en unnskyldning til å drikke det selv. Vi er vel ganske strenge med brus, eldste fyller snart 4år og får ikke brus, den eneste gangen vi har saft og slikt i huset er om vi har gjester, eller spesielle anledninger, vi voksne drikker heller ikke brus/saft. Det er jo fryktelig usunt da, gjør jo sikkert ingenting om det er et par ganger i året, men jeg kjenner mange som ikke klarer å begrense det hvor ungene får brus hver uke, kanskje er jeg streng men er selv oppvokst på vann og melk, så jeg ser egentlig ingen fordel med å skape brus/saft vaner i så tidlig alder...
KaMa Skrevet 15. januar 2008 #41 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har gått meg bort jeg også. Men det var blitt så kjedelig hjemme (kranglesiden) og her inne er det jo virkelig futt, sånn litt innimellom i hvert fall. *rekker tunge tilbake*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå