eplekinn Skrevet 15. januar 2008 #1 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg fødte for 6 dager siden en nydelig jente. Har endelig fått melk, og nå er hun blid og fornøyd hele dagen. hun sover mye og spiser godt. Men omnatten er hun våken hele tiden,skal hele tiden ha pupp. Jeg er ikke før ferdig,før hun vil ha enda mer. Det betyr at vi ikke sover om natten i det hele tatt,og jeg er så sliten! hun sover bare om hun får ligge helt inntil meg. men om dagen sover jo un fint i sin egen seng...noen som har noen trøstende ord? Blir det bedre etterhvert? Kan jo ikke gå i evigheter uten søvn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136541802-s%C3%B8vnmangel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
malla Skrevet 17. januar 2008 #2 Del Skrevet 17. januar 2008 hei hei.. jeg hadde samme problem da jeg fikk min datter for 11 uker siden.. hun sov hele dagen å våknet til i 11 tia å sovnet ikke igjen før på morgenen..var ikke mye søvn gitt.. det er først nå i det siste at ting har begynt å retta seg.. er det førstefødte? hun skulle også henge i puppen hele natten å heller ikke sove i sin egen seng... ofte trenger de små å ha det litt lunt å også nærhet. gråter hun hvis du legger henne fra deg? det du kan gjøre er å prøve å legge vognbagen nedi en voksi pose eller skinn pose. ofte kan sengen bli litt for åpen.. det er også vondt å la de skrike.. men så lenge du vet hun er mett å tørr på rumpa er det som regel ingenting som feiler dem.. prøv etterhvert som hun blir eldre å holde henne våken mer om dagen. når de er så små så har de ingen døgn rytme enda.. jeg klarte ikke å la henne ligge alene å gråte på rommet, men prøvde det noen dager å da ble det stille. nå legger jeg henne klokka 11 om kvelden å hun er oppe en til to ganger om natten å spiser litt.. så det høres forferdelig ut å la de ligge å gråte.. men ettervært som barnet også blir mer våken blir det værre hvis man ikke tar problemet med engang.. var moren min som hjalp meg med det.. fikk beskjed om å la henne ligge.. var inne et par ganger å sjekket at alt var okey. har hun bæsjet så skift på henne på rommet.. minst mulig lys å ikke prate.. la være å ta henne med på foreksempel stua midt på natten eller skjønner hun ikke forskjell på natt å dag.. dette gjorde i allefall jeg.. jeg var søvnløs om natten i nesten 2 mnd... men nå har det blitt.. hun var min første å derfor også kanskje litt bortskjemt med å bli plukket opp så fort det kom en lyd.. men dette finner du ut av.. du får bare prøve deg frem så ordner det seg nok til slutt skal du se.. håper dette hjelper.. lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136541802-s%C3%B8vnmangel/#findComment-136563441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
junibabyimagen Skrevet 12. august 2008 #3 Del Skrevet 12. august 2008 Du kan jo prøve å gi en flaske mme på kvelden,de holder seg som regel lenger.Hør med helsesøster Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136541802-s%C3%B8vnmangel/#findComment-138436533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå