Gå til innhold

Liten gutt kom til verden 08-01-08


Tredje-nurk-er-her

Anbefalte innlegg

18 dager før tiden ble jeg satt i gang etter mye slit og sykdom.

Ble strippet i to dager før de bestemte seg for å ta vannet. Da riene ikke satte seg fikk jeg drypp og ut kom Håkon Nathaniel etter 2,5 time (etter drypp start) =D

Han veide 3470 og var 51 cm lang og kom til verden klokken 18.33 den 08.01.08.

Fem dager gammel syntes vi noe var rart. Han hadde gulsott da vi dro fra sykehuset, men ikke av noen grad man skulle henge seg opp i. Nå var han derimot blitt oransje og bar sov og spiste nesten ikke (kun 10 ml hver gang og bare to tre ganger i døgnet!).

Så i går bar det til Fredrikstad for blodprøver m.m. han ble lagt i kuvøse og fikk lys på seg som tilsvarer sterkt dagslys. Han ble tvangsforet og i dag holdt vi en kvikk og blid liten gutt i armene =D

Fikk reise hjem i dag, men må ta nye blodprøver og veie om to dager. Spennende og nervepirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viser seg også at han kanskje har for kort tungebånd og derfor klarte han ikke å amme ordentlig så nå får han morsmelk på flase og jeg føler meg som en melke ku hver gang jeg pumper =D Tenkte bare å nevne det sånn at man er obs på at de får i seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten o) Tror det er en enkel sak å kutte tungebåndet, men han må vel ha litt narkosemidler for det, så da må han vel bli litt større først, eller?! Kos deg med ditt 3 barn og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører egentlig til i februarklubben, er bare innom her og snikleser om alle dere som endelig er så heldige å være ferdige. Har termin med andremann 6 februar, så jeg har i utgangspunktet tre lange uker igjen.

 

Når jeg fikk førstemann for fire år siden hadde han også stramt tungebånd. Jeg ammet han i fire dager før han måtte begynne med flaske, noe som fungerte mye bedre.Jeg fikk beskjed av helsesøster at tungebåndet tøyer seg etterhvert som babyen får brukt tunga og at det ordner seg av seg selv. Det var bare i "gamledager" de laget et lite snitt for å ordne det, sa ihvertfall hun. Vi har ikke måtte gjøre noe med førstemannen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEI OG GRATULERER SÅ MASSE !!!

Jeg fikk også en gutt den 8 jan. Han kom kl 18.29, altså 4 min før deg :-) Lykke til videre !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter! =D

Masse prøver er tatt, men nå skal vi endelig få fri for all stikkingen, stakkars gutt...

Vi pumper og spiser av flaske så det går så det suser her heldigvis =D

Gratulerer så mye til dere også! Håper alt er bra med alle =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...