Gå til innhold

Når er det man kan høre hjertet igjen??


flypapir

Anbefalte innlegg

Skal på kontroll da jeg er 8+3, og lurer på om jeg kan glede meg til å høre spira...?:) Husker ikke når vi hørte det første gangen sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er så vanlig å høre hjertelyd før uke 12. Jeg var på kontroll i uke 13 med nr 1 og da hørte vi fin hjertelyd! Men er visst helt vanlig å ikke høre noe før litt lenger ut i svangerskapet også!

 

Lykke til på kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste leger og jordmødre vil faktisk ikke lete etter hjertelyd før uke 15 - 17 :(

 

Hørte første gang når jeg var 17 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte legen i dag. Jeg er 10 + 2. Hun sa at det var alt for tidlig. Noen ganger kunne man høre det, men som oftest ikke. Og da sa hun at hun ikke ville høre etter, for da ville man få angst hvis man IKKE hørte noe. Og det sa jeg meg ganske så enig i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg var på min 1 ul igår 7 + 5. hørte hjertelyd og så den rørte på seg inni der..men det var innvendig ul og en bra ultralyd maskin.Det var veeeldig rørende..:o) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte hjertelyden på lille snuppa mi i uke 12. Men legen ble nesten litt forferdet for det var unormalt tidlig sa hun. Er man tynn på magen osv er det lettere å høre tidligere fortalte legen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på kontroll hos fastlegen min når jeg var 8+2 ... legen tok utvendig lutralyd ( ikke av de mest avanserte ) da så vi ikke noe hjerteaktivitet ... var tilbake når jeg var 9+2 ... og da kunne vi se hjerte slå for fullt ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min ville ikke lytte før etter at jeg hadde vært på UL i uke 19. Var jo ikke sikkert vi kom til å høre noe mente han, å da ville jeg bare bli unødig bekymret. Et godt poeng det da, men kjipt å måtte vente så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap lyttet legen min etter hjertelyd i uke 12, og hørte tydelig at hjertet banket. Fikk inntrykk av at det var helt vanlig. Var utrolig koselig å høre hjertet slå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar jenter! Mener å huske at jordmor hørte hjertet ganske tidlig sist, så må sjekke de gamle svangerskapspapirene mine for å finne ut når dette var!:) Skal uansett ikke gå og glede meg til å høre hjertet i uke 8, da det tydligvis er aaaalt for tidlig...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjertelyden første gang i uke 10 og fikk se og høre min første baby i uke 11...hun lå inni der og sprellet....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...