julieblirstoresøster Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hei! Jeg om min søster har frem til nå gått lykkelig gravide sammen.....jeg er nå 16 uker og hun 11 uker. Idag fikk jeg vite at hun har spontanabortert....Hadde bare litt blødning og skulle inn på en sjekk. På ultralyden fant de bare en tom fostersekk uten foster. Er det dette som er blæremola? Håper inderlig ikke det, hun som er så innstilt på å få barn nå...hun har vært igjennom så mange vanskelige ting at dette ville bare være toppen på kranskekaka. Hun tokk blodprøve antakeligvis Hcg og urinprøve som viste graviditet. Hun fikk beskjed om å komme tilbake om en uke for å ta en utskrapning, men først ny hcg og ultralyd. Synes så synd på henne og føler meg litt "dum" som selv er gravid. Hun er ikke typen som sitter å finner ut ting internet....vet ikke om jeg skal si noe om det jeg har funnet ut av her idag....Jormora mi sa idag at det høres ut som blæremola.....HVA TRUR DERE????? Første gang jeg hører om dette idag.
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Hei du. Synes det er rart at jordmora di sier at det høres ut som blæremola utfra det lille du forteller her. Trenger da absolutt ikke være det!!! Det som er typisk på et ul bilde med blæremola er blærelignend klaser. En tom fostersekk betyr kun at hun har hatt en abort, ikke dermed sagt at det er en blæremola! Dessuten vil jeg tro at om din søsters jordmor mistenker det ville hun tatt en utskrapning raskere. Dette kan være en SA, BO e.l.
julieblirstoresøster Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2008 Takk for svar! Nå blei jeg litt lettet! Synes hun fikk veldig dårlig informasjon egentlig. Skjønner bare ikke hvorfor hun må vente 1 uke på utskrapning....det blir en lang uke for henne. takk igjen. mvh forfatteren av denne tråden (har byttet nick)
Firekids Skrevet 22. januar 2008 #4 Skrevet 22. januar 2008 Høres rart ut at legen nevnete blæremola ja. Hos meg kunne de ikke se det en gang fordi det var så lite, men de fleste ser druelignende klaser. Det er celler som har vokst med for stor fart og helt uhemmet.
desemberbaby<3 Skrevet 22. januar 2008 #5 Skrevet 22. januar 2008 Hei! For meg så kan det høres ut som en blæremola. Jeg måtte ha utskrapning pga MA. På den innvendige UL så de ikke noe tegn til blæremola. Ingen utposninger. De så bare en tom livmor. Dermed beroliget de meg med at det var helt normalt og at det ikke var noe ekstra ordinært. (de sa det ikke sånn, men det var hvrtfall ikke noe spesielt). De sendte det de hadde tatt ut til undersøkelse som en ren rutine. Noen uker etter fikk jeg beskjed om at det var en blæremola. Dette er min historie. Var ikke meningen å gjøre deg bekymret. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå