Gå til innhold

Drømmefødsel :) samme som 3.tri.


hunnybunn¤fødeklar¤

Anbefalte innlegg

Har gått med en del falske rier siden 28. desember, og vært litt inn og ut av sykehuset. så da jeg fikk veldig vondt i ryggen og de igjen ble regelmessige den 6.januar bestemte pappaen min seg for at nå var det nok. hadde snakket med mamma i telefonen fordi hun ringte meg og lurte på om jeg var i fødsel fordi hun hadde det på følelsen, jeg var nøktern og sa at det var nok ikke det men jeg skulle vente og se. 5 min etterpå ringer mamma tilbake igjen og sier "pappa er kjørt nå, han kommer for å kjøre deg på sykehuset" hehe søte pappaen.

kom da til sykehuset på kvelden den 6 januar, men ingenting skjedde, fikk klyster, men ingenting skjedde, hadde 1-2 cm mormunn og ca 3 cm åpning, og det vedvarte. utpå morgenkvisten sa jordmor at nå får du ta smertestillende slik at du får sove litt, akkurat da var riene blitt mye vondere, men jeg var så trøtt at jeg gikk med på det. sov i 1,5 time og våknet uten rier, alt var stoppet!

men jeg bestemte meg for at nok var nok og nektet å dra hjem igjen, fikk da etter litt krangling et rom og fikk være dær hele dagen og neste natt for å se om de ble noe start igjen. med en gang paralginen gikk ut av kroppen begynte riene igjen, så det ble en hel dag med rier og en hel natt uten at noen ville gjøre noe eller kjenne etter åpning, fordi de hadde bestemt seg for at det var for tidlig fø 11 dager før termin.

jeg snakket med en fødelege på kvelden og lurte på om han ville sette meg igang, noe han var imot men sa at det kunne vi snakke om neste morgen. da morgenen kom kom han inn med beskjed om at de skulle sette EN modningspille, men funket ikke den skulle jeg gi meg og dra hjem.

ctg ble tatt og viste at riene var med ett til tre minutters mellomrom, noe som forbauset jordmor litt, og mormunnen var gått ned til en cm, men noe mer var det ikke.

klokken hall ti satte de pillen. jeg fikk gradvis vondere og vondere, men turte ikke håpe på noe. klokken hall tolv hadde jeg en fryktelig svie nede i magen ved hver rie og jordmor ville sjekke åpning. neida sa hun, her er ingenting skjedd, men du er jo ikke med termindato ennå....fikk servert middag klokken hall ett og måtte stå for å spise, etter fem munner med mat var riene så vonde at jeg mest ville gråte, og jeg ringte til mamma :) hun forlangte at jeg skulle gå til jordmor å si jeg ville sjekkes. joda, jordmor gikk med på det og skulle komme snart. før hun kom var det blitt så vondt at jeg sto på alle fire i sengen og ulte :) snakket med både svigermor, mamma og pappa i telefonen. pappa som var dratt hjem var på tur, og så bekymret :) da jordmor sjekket åpningen sa hun,jøss her var 5 cm så det er ikke rart du har vondt nå. mitt svar var kan jeg få epidural da ? jada, det kan du, da begynte jeg å gråte, for dette var det vondeste jeg har vært med på.klokken var da hall to.

gråt meg inn på fødestua og maste i ti minutter om hun ikke skulle ringe han legen snart mens hun gjorde alt klart. så kom pappa og det var vanvittig godt å slippe å være alene, samboer var også på tur etter at jeg gråtende hadde beordret du må komme nå, NÅ! endelig kom legen og jeg syntes han somlet fryktelig mens jeg lå og ulte i senga og ikke klarte annet enn å se pappa i øynene og si ikke rør meg :) fikk en annen type epidural enn sist, og kjente ingen virkning så jeg lå og ropte skal ikke denne epiduralen funke snart! i ca 20 minutter. klokken 14.20 var epiduralen enda ikke begynt å funke, men jeg kjente en anelse press og sa nå, nå må jeg presse. jordmor sjekket åpning og ganske riktig var det ti cm og jordmor stresset litt med å få alt klart, hun blir å føde fort sa hun til en sykesøster som var der under opplæring og har fulgt meg i graviditeten. pressriene var ikke så sterke, så jeg måtte presse en del selv før magen tok over i den siste delen av ria...dette var helt sykt og jeg lå og tenkte hele tiden på at jeg kontrollerte helt selv når babyen skulle fødes.jeg fikk beskjed om å presse halve hodet ut og så vente til neste ri for å føde hele babyen på den. og akkurat det gjorde jeg :) ikke det at det var noe særlig deilig å holde hodet tilbake, da så jeg pappa inn i øynene og sa det svir det svir ca 1000 ganger. men på neste ri kom den ut da, ei lita JENTE, til alles forbauselse.klokken 15.05 den 08.01.08, 3706 g og 50 cm, 36 cm rundt hodet. større på alle måter enn storesøster ennå hun var født 11 dager før termin.jeg var i aktiv fødsel i ca 1,5 time etter jordmors beregninger. barnefaren selv var ikke med på noe av dette da han ble dårlig etter to minutter på fødestua og måtte løpe på do for så å nekte å komme inn igjen etterpå :)fikk da vite senere at dette med modningspillen var bare noe de ga meg for at jeg skulle gå med på å dra hjem da den ikke funket, for ingen hadde tro på at den ville gjøre noe, skjønte det da alle jordmødrene hele tiden sa der hadde du flaks gitt, det er ikke ofte noen føder etter EN modningspille. joda det gjorde jeg :) 6 timer etter den ble satt. Jeg var i kjempeform etter fødselen og stellet meg og gikk på rommet for å spise litt, dusjet også litt senere på kvelden. måtte sy 5 sting men de har jeg ikke kjent noe til. Ine Alise er ei fantastisk jente og et perfekt tilskudd til vår familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott historie! Gratulerer så mye med jenta di! Håper dere får noen fine dager fremover nå, bli kjent med hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...