Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hva syntes dere om disse.... Har Mikkel og Birk fra før... Veslemøy Tiril Mie Liva Alva Liv Gard Loke Bendik Ola
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Liker best: Tiril & Bendik De passer begge fint til søsknenes navn. Føler at det er samme stil. Enkle og greie, men defiinitivt ikke oppbrukt. Helt ok: Mie, Alva & Ola Mie og Alva er begge fine navn, men synes de bryter litt med stilen på navnene til søsknene. Men ellers helt greie. Ola er fint, men litt kjedelig Liker ikke: Liva, Liv & Gard, Loke Liva høres ikke ut som noe navn i mine ører, og Liv er kjedelig. Gard synes jeg er altfor hardt, og Loke synes jeg ikke har fin klang, pluss at assosiasjonene her ikke er de beste (norrøn mytologi)
prebs Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Hei. Rangerer: 1.Tiril 2.Liv 3.Liva 4.Alva 5.Mie 6.Veslemøy 1.Bendik 2.Ola 3.Gard 4.Loke
Gulp Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Liker best Tiril og Ola. Liv og Gard hadde også passet fint med søsknenes navn. Ikke så veldig begeistret for Mie og Loke. Er ikke Loke en slags skurk fra norrøn mytologi...?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Etter det som er kommet fram om Loke, på siden her, syns jeg barn skal spares for det navnet! Det er ikke bare å gi barnet et navn mamma syns klinger bra! Du har ansvar overfor det mennesket som skal bære navnet sitt resten av livet! Av de andre forslagene dine liker jeg: Liv Alva Gard Ola
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Mikkel, Birk og Alva Mikkel, Birk og Liv Mikkel, Birk og Bendik Mikkel, Birk og Ola (eller Ole)
peggy08 Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Mikkel, Birk og Tiril eller Mikkel, Birk og Veslemøy Mikkel, Birk og Gard Tiril er jo fint, det heter datteren min på 15
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Tiril eller Mie. Vet ikke helt hva jeg syns om guttenavna
Lille-mor Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Av disse ville jeg valgt Mie eller Alva + Bendik. Ville ikke valgt Loke pga. de negative mytologiske assosiasjonene
Vannmann35 Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Mikkel og Birk er veldig typisk norsk, så bror eller søster bør få tilsvarende. Synes derfor Bendik og Mie bør utgå. Ola blir litt lite spennende i forhold til Mikkel og Birk, og Loke ville jeg aldri kalt en sønn... Tiril og Liv er veldig vanlig. Stemmer derfor for Alva eller Gard :-)
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Bendik eller Alva...! Liker minst Mie (kallenavnaktig) og Loke (betyr djevelen osv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå