Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal nå igang med mitt 3. ivf-forsøk. På de 2 første hadde jeg ikke sykemelding utenom uttak og innsettingsdagen, men nå føler jeg at jeg bør prøve sykemelding hele rugeperioden for å unngå stress.

Når tar dere kontakt med fastlegen? Ringer dere fastlegen lang tid i forvegen for å avtale time rundt innsetting, eller tar dere kontakt etter innsetting og håper å få komme med en gang? Har lite erfaring med å gå til fastlegen (heldigvis) :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136535232-hvordan-f%C3%A5-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved forrige forsøk ba jeg fastlegen om sykemelding til dagen mellom uttak og innsetting, pga at jeg ved første forsøk ikke kunne bevege meg den dagen uten å akke og oie meg litt :-) ...og det fører til alt for mye spørsmål på jobben, for ikke å snakke om at det ikke er godt.

Da gikk jeg til legen noen uker før, vi ble enige om sykemeldingen, jeg varslet omtrentnår jeg trodde det skulle blir - og så ringte jeg når jeg fikk endelig dato og hentet sykemeldingen senere samme dag.

Bare vær OBS på at det ikke er alle fastleger som sykemelder i rugeperioden. Du bør i alle faqll ha argumentene klare.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...