Gå til innhold

Videresender ikke posten pakker til ny adresse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare brev??

Vi har omsending til en gang i februar.

Før jul bestilte jeg noe fra fotoknudsen og oppdaget først etterpå at jeg hadde glemt å endre adressen.

Tenkte at det fikk bare gå. Det eneste som da skulle hende, var at det tok lenger tid.

Nå synest jeg det tok gruelig lang tid og etterlyste varene mine hos fotoknudsen.

De kunne da fortelle at de sendte varene 20.12, og at de den 08.01 fikk de i retur med påskriften "ikke hentet".

Vi har ikke flyttet lengre unna, enn at vi fortsatt bruker samme postkontor!! (post i butikk)

Hva gjør jeg?

Det er ikke første gangen posten roter bort posten vår.

Her for litt siden skulle vi få tilsendinger i 3omganger. (tilslag å svare på, svar, og et vedtak). Plutselig fikk vi alle 3 på en og samme dag!

Med ulike avsendingsdatoer.... De skulle til den nye adressen vår. Har hatt den i 10mnd så det er ikke på noen måte nytt for posten heller. Er mye som må omadr

Kanskje de bare er lei av oss?!

Fortsetter under...

Skrevet

Her gjør dem det bare om en betaler for det.

Ganske så irriterende.

Skrevet

Har da betalt for det når vi betalte for selve ettersendingen.

Skal da vell dekke _alt_ det??

Hvis ikke må og bør noe annet stå spesifisert.

Hadde det vært slik at vi måtte betalt for det, måtte vi jo også få beskjed om det. Er jo samme postkontor vi skulle hentet det på.

Snåle saker.

Skrevet

De videresender gratis 1 mnd. og resten må du betale for om du velger det. Men når vi meldte flytting, måtte vi hake av på skjemaet at posten skulle ettersende gratis 1 mnd. Vet ikke om de gjør det automatisk...

Skrevet

Så lenge det er i norge så er det med i prisen du betaler for ettersending, men til utland må du betale ekstra.

Så jeg har villet klaget til postkontoret

Annonse

Skrevet

Vi valgte et år, og har betalt for det. Har til 2februar eller noe i den durr.

Ei regning som ble sendt i desember, ble forresten sendt i retur med "ukjent adresse".

Skrevet

Når vi meldte flytting, så gjorde vi det på et skjema som var felles for folkereg. og posten. Men posten klarte likevel ikke å registrere ny adr. så vi måtte i tillegg gjøre det på posten.no.

Det er ikke noe sånt som har skjedd da?

Skrevet

Vi måtte gå direkte på posten.

Når jeg prøvde å gjøre det over nett fikk jeg bare beskjed om at vi ikke fantes i folkeregisteret. Haha....

Dama i skranken klødde seg lenge i hodet. Finnes da bra vi.

(Har aldri vært "under jorden" på noen måte, aldri hatt skjult adresse, alltid betalt skatt, er født her i landet og aldri bodd utenlands)

Fikk ordna det til slutt. Begge gangene vi flytta og hadde ingen god forklaring på det.

Vi har fått ettersendt brev til den nye adressen det knappe året vi har bodd her. Så det skal ikke være noe tull sann heller. Det har jo funket. Og skal, som sagt vare til 2februar.

Kjenner jeg er skikkelig irritert på posten nå!!

Terminalen her klarte å rote bort posten de skulle oppbevare mens vi var borte også. Mannen skulle reise ei uke etter at vi kom hjem, og måtte ha med seg en del av det vi hadde ventet i posten i den tiden der.

Etter mange tlf, klager og masse venting fant de endelig all posten vår. Den store konvolutten med alt i, hadde havnet under sorteringsbordet deres. Snakk om bra gjort da gitt!

Skrevet

Jeg stoler verken på posten eller folkeregisteret når det gjelder endring av adresse. Vi hadde veldig mye problemer med at post forsvant (unger som hentet ut av postkassen, ikke vårt barn for hun var kun 1år da), at vi fikk oss postboks som tilhørte samme post i butikk som vi tilhørte ifra før.Vi sendte skjema med endringene på 3 ganger + var på folkeregisteret 2 ganger før de klarte å forandre på det.

julen 2006 skulle barnets oldeforeldre sende en pakke til barnet vårt, det var poststemplet 7. 12.2006 på sørlandet, og skulle til nord rogaland, det kom frem april 2007, tro det eller ei,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...