Gå til innhold

Planlagt ks ved Ullevål - hva med barbering nedentil?

Anbefalte innlegg

Noen som vet praksisen rundt dette ved Ullevål?

"Barbere nederste del av magen", står det på Ullevål sine nettsider om planlagt ks...

Betyr det at alt må vekk? Kan jeg gjøre det selv, eller skal det gjøres på sykehuset?

Håper jeg kan få lov til å gjøre det selv...

Fortsetter under...

Hei, du. Jeg hadde planlagt keisersnitt på ullevål i 2002. Selvom det er en stund siden, regner jeg med at det sikkert er samme rutiner. Jeg så nok ut som urkvinnen der nede, rakk jo ikke helt ned den siste mnd:-(

Det kom en jordmor som klargjorde meg. Hun tok tempen i øret, og barberte litt øverst, der snittet skulle legges.. Hun sa, at egentlgi var den barberinga unødvendig, men de gjorde det allikevel.

Selvfølgelig kan du gjøre det selv hjemme før du drar.

Lykke til.

Lykke til med å prøve å barbere deg nedentil når du er 9 måneder på vei! ;-) Jeg slet skikkelig med å rekke ned dit (stor mage) og gav til slutt opp (før vaginal fødsel). Lot det bare vokse vilt til slutt. Det er nok bare 5 cm på den øverste delen av kjønnshåret uansett, og ikke "hele musa" som skal barberes. Jordmødre er så vant med mye mye verre ting, jeg ville ikke tenkt på det! Jeg har vært gjennom en vaginal fødsel og det jordmødre er vant til å se er ingenting i sammenligning med litt kjønnshår :)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...