flashy Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hei. Jeg er som sagt gravid i uke 38 og skal settes igang på onsdag... Imorgen har jeg en kontrolltime. Er det noen som har erfaringer de vil dele? Hva er det denne kontrolltimen innebærer dagen før igangsettingen? Er redd de skal foreta den livmor strippingen... innbiller meg at det gjør kjempevondt. Men jeg kan heller ikke innbille meg at livmorshalsen er fast og lang. Jeg har jo gått gravid med tvillinger i 38 uker nå... noe påvirkning må jo livmoren ha fått.... Hufff.... jeg har masse spørsmål, er forvirret... men det går vel bra... Er det noen som av erfaring vet at igangsetting av tvillingfødsler tar kortere tid enn igangsetting av de med et barn i magen? Er så redd det vil drøye og ende med keisersnitt.....
2 nøster Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hei! Har absolutt ingen erfaring med dette, men vil bare ønske deg lykke til!! Håper alt går vel og at det blir en fin opplevelse! Stort smil!!
Coria Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Jeg ble satt i gang i uke 36, og det gikk kjempefint! Var ikke til noen kontrolltime på forhånd, så vet ikke hva det er godt for. Men ble strippet første gang jeg var gravid, og det er ikke noe å grue seg for. Selvsagt ikke mest behagelig når det skjer, men det går kjempefort, og det er tross alt ingenting mot fødsel. Jeg hadde fortsatt 3 cm livmorhals da jeg kom inn, selv med to barn på 3 kg. Jeg fikk modningsgel om morgenen, men fikk bare litt maserier. Endte opp med at vi dro hjem på kvelden, for de hadde uansett ikke tenkt til å gjøre noe mer før neste morgen. Etter å ha sovet tre timer, våknet jeg og vannet gikk. Derfra gikk alt ganske fort. Tre timer var begge født uten problemer. Selv igangsettingen går vel ikke fortere med tvillingfødsler, men man får jo gjerne litt hjelp av at det er endel mer vekt som presser nedover (og har gjort det lenge) enn når det er bare en. Selv hadde jeg en utrolig mye greiere fødsel med to enn med én, men det var nok fordi åpningstiden gikk så enormt mye fortere, og jeg rakk ikke å bli så sliten. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå