Gå til innhold

HVILKE ASSOSIASJONER VEKKES HOS DEG....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dina = danceartisten Caroline Dina Kongerud, samt en kongepuddel vi passet :-) Kjenner ellers to Preben, en som bare blir kalt det (fordi kompisene synes han var litt snobbete da han kjøpte seilbåt) og en som heter det. Forbinder det med litt sossenavn på østlandet...

Å jeg bare himmler med øynene og rister på hode. Jeg kjenner at den personen som skrev det innlegget om Preben navnet nå sist, sikkert heter Kanutte og er 60 år. Bor langt inni huttituskauen langt fra sivilisasjonen, er uvitende, frekk og dum.

Annonse

Dina - tenker på "Jeg er Dina" og en diva.

Preben - tenker vestkantgutt med litt for mye penger i forhold til alderen, en sånn som bruker flere tusenlapper på skoleball på ungdomsskolen og absolutt skal ha den råeste russebussen...

Preben er for meg også sossegutt; kan være fordi jeg er fra landet og aldri har vekslet et ord med en "soss" i hele mitt liv.... =)

Dina er vakker! Like vakker som ms Bonnevie i Jeg er Dina, men synes ikke den assosiasjonen gjør noe, heller tvert om.

Med et sånt navn blir en liksom vakrere enn det en egentlig er, synes jeg.

Preben tenker jeg på en kristen, ordentlig mann i 50 årene, litt kjedelig, men veldig vennlig.. hehe..

Dina tenker jeg på artisten Dina. Men hvis jeg skal se for meg en jentes personlighet, tenker jeg selvstendig, sterk, pen og "en som følger strømmen", liksom av de kule og populære i klassen osv..

Jeg tenker også sossegutt når jeg hører Preben :) Skikkelig vestkant med egen seilbåt og rutete genser rundt skuldrene :) Vet ikke hvorfor, muligens fordi jeg aldri har kjent noen som heter det, tror ikke jeg har hørt om noen som heter det heller jeg.

Dina ser jeg for meg hun artisten, blond og kanskje ikke av de smarteste i klassen :) Men egentlig syns jeg Dina er et pent navn. Preben klinger ikke like godt i mine ører.

Dina er flott! Men jeg assosierer det veldig med trilogien til Herbjørg Wassmo. Dina i de tre bøkene (og filmen) er en sterk og selvstendig dame. Hun gjør imidlertid ikke bare positive ting. Blant annet dreper hun en mann. Og som liten er hun skyld i et uhell som fører til at moren hennes dør. Jeg liker navnet Dina veldig godt - kjenner ingen som heter det, men jeg tenker veldig på bøkene og filmen.

Preben - som mange andre har sagt allerede: sossegutt. Ser for meg en fyr med seilbåt og pastellfarget genser over skuldrene. Masse penger. Evt en liten beskyttet gutt med matrosdress... Dette er ikke et navn som er vanlig på bygda eller i drabantbyene, for å si det sånn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...