Gå til innhold

TFK Joggster Twist eller Teutonia Spirit S3???

Anbefalte innlegg

Er så i tvil om hvilken av disse to jeg skal velge.

På bilde så ser det ut til at TFK er litt mindre "lun"... At kalesjen/taket er så vidt at det ikke blir lunt og godt inni der.

Noen som har noe erfaring med dette?

Kan man forresten snu trille retningen på Teutonia???

Fortsetter under...

Står mellom disse jeg også, eller evt en firhjuling m svingbare fremhjul.

Synes også at kalesjen virker lunere på teutonia sin vogn.. I tillegg har jeg hørt om noen som har litt problemer med glidelåsen på TFKen (myggnetting/ regntrekk zippes på m glidelås).

Tror jeg så langt har mest lyst på teotunia - siden den kan vendes. Har ikke lyst å ha barnet fra med når det bare er 6 mnd... Men det er jo smak og behag :)

Lykke til m valget!

(og forresten; si ifra om du kommer over et røvekjøp på teutonia'n - ser den ikke på salg noen plass...)

Vi står også mellom disse. Har vært og sett på TFK, men har ikke hatt anledning til å se på Teutonia ennå.

Grunnen til at jeg er usikker er at TFK ikke har vendbar sittedel, det har Teutonia. Ellers virket TFK veldig grei, synes jeg.

Når det gjelder kvaliteten på disse to vognene, er jeg helt blank.... Men hører mange si at begge er bra.

Våre kriterier for valg av vogn:

- Svingbart framhjul (men ikke sånne med fire hjul, og to bittesmå fram)

- Romslig bag

- En vogn som passer til oss to som er høye (regulerbart håndtak)

- Håndbrems

- Lett å slå sammen/opp igjen

- En vogn som er god å trille både på grus, asfalt/kjøpesenter og vinterføre

- God kvalitet (har hørt veldig mye rart om Quinny for eksempel, så den er utelukket)

Jeg har brukt min deilige TFK joggster twist i snart to år og er kjempefornøyd,

fordeler:

den er stor og god, og kan derfor brukes lenge (f.eks mye romsligere enn quinny)

den er solid og av gode marerialer som egner seg i norsk klima

den er fiiin!

den har stormtrekk til vindfulle dager, festes m glidelås i kalesjen og blir helt tett

myggnett festes på samme måte

Flott polstret sete

Ulemper:

kurven under er vanskelig å komme oppi når en bruker sportsdelen. Jeg har handlenett på styret i tillegg.

Jeg ville kjøpt den en gang til!

Er m a o veldig fornøyd!!

Jeg også står mellom disse to vognene.

Er SÅ usikker, men tror jeg heller mot S3, pga den vendbare sittedelen.

Men så lurer jeg på om den kanskje blir tung?

Huff, er ikke enkelt..

Noen som vet om hvor man får kjøpt Teutoniaen billig da? :)

Annonse

Jeg har kjøpt Fashionutgaven av Spirit S3 fra Teutonia gjennom www.lilleprinsen.no og gjorde et røverkjøp på salg. 5400,- med softbag og håndbrems. Jeg var litt skeptisk til om den skulle være tung siden deter vogner som veier mindre men opplever den som utrolig lett likevel og ble litt overrasket over det. Utrolig fin vogn som vi er kjempefornøyde med.

Hvis ikke er dette et alternativ i Østerike: www.kinderwagenshop.info Jeg har betalt 4.400 (+ norsk mva) for TFK Twist + hardbag + regntrekk til både sportsvogn og hardbag + fleecepose. Rask tilbakemelding og bra service. 75 euro for å frakte alt opp til Norge (inkludert i prisen over)

Annonse

De er veldig gode på engelsk også. Send en mail med forespørsel på det du vil ha istedet. Mail adr: [email protected] Da får du svar om de har på lager eller ei og et oppsett hvor de priser det du satte opp i forespørselen din.

Lykke til!

Jeg har kontaktet kinderwagenshop og de anbefaler at jeg i tillegg til 2 regntrekk bestiller en "footmuff", kjøpte du det? En for muffe er da for å varme føttene til babyen. Er dette nødvendig? Hva gjorde du i praksis for å betale norsk moms, og kom ikke noe toll-krav i tillegg?

Hilsen 2. gangs mamma! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...