Gå til innhold

Vonde drømmer! (drømmetydning)

Anbefalte innlegg

Drømmer og drømmer og drømmer... Hele tiden. Og det handler så veldig mye om vann, drukning og båtulykker. Leste på en side for drømmetydning at urolig vann og skittent vann i drømmer betyr sorg og ustabilitet psykisk. Syntes ikke dette var trivelig lesing...

Noen som har peiling på drømmer?

Fortsetter under...

jeg har litt peiling kanskje, er iallefall veldig interessert i dømmer :-) Vannet står gjerne for underbevisstheten, men kan stå for mange andre ting og. Du må se på helheten i en drøm og finne ut hva disse symbolene betyr for akkurat deg. Å drømme mye om ulykker kan bare være at du forbreder deg i tilfelle du skulle oppleve noe sånt. Man får jo mer ansvar når man skaper et barn, med ansvar følger også beskyttelse og kanskje tap. Hvis du dør i drømmen er det gjerne et symbol på en ny start. Det er ikke ofte kjipe drømmer egentlig betyr noe negativt. Men hvis du stadig har drømmer om ulykker og sånne ting tror jeg det er en form for forbredelse. Du kan jo komme med en spesifikk drøm og :-)

Det ligger nok en del svar der ute på hvorfor du drømmer det du gjør. Det er jo underbevisstheten som jobber.. Men vil bare legge til(siden jeg ikke er noe drømmetyder) at det er svært vanlig å drømme mye rart, skummelt, og spesielle ting når du er gravid. Jeg våkner med angst hver morgen nesten, fordi jeg drømmer helt syke ting,... Men når det er sagt, så kan det være greit å snakke med noen som har peiling hvis du drømmer nesten det samme mange netter på rad. Det gjorde jeg for en stund tilbake da jeg ofte drømte at noen var etter meg.. Drømte om de samme hotellene, rommene, gangene.. alt var det samme hver gang.. Og det er ofte da det ligger noe bak drømmene dine.. Sjekk det opp hvis det plager deg. Det kan være lurt og lærerikt.. Lykke til

Ett eksempel er bla. at vi var fanget i en livbåtaktig båt. Bølgene slo mot båten og allle hadde redningsvester og så veldig redde ut. Endte med at vi gikk ned..

en annen var vi mange mennesker samlet ved ett urolig vann, med mange stryk. Og en etter en blei tatt med i strykene.

hadde også en hvor vi gikk på skøyter og gikk mellom isen.

Har ikke flere eksempler nå, men våkner av en vond følelse hver gang. Forbereder jeg meg til noe vondt mener dere?

eg drømte at eg hadde kreft og måtte ligge på sykehuset og få cellegift... men fikk bare ligge en dag...ikke fikk eg vite hvor kreften var heller....

prøvde å finne ut hva det betyr, men har ikke funnet ut noe enda....

Nå er ikke jeg heller drømme tyder, men etter å ha vært gravid 2 ganger før å dette er mitt 3 så hvet jeg hvor vanlig det er å drømme mye rart å ofte tingsom er skremmende. Jeg skiter med ofte mareritt når jeg er gravid, nesten aldri ellers.

Annonse

Det finnes mange forskjellige type drømmer som har ulike virkning og effekter. De drømmene du har høres veldig ut som utløsende drømmer. Det er gjerne for å bli kvitt stress som man har i hverdagen, det at de er gjentagende er for å virkelig gjøre deg oppmerksom på det de vil si. Har du mye stress i hverdagen? Jeg tror mest at det er underbevisstheten din som prøver å forbrede deg hvis det skulle skje noe i livet ditt, men det betyr ikke at det kommer til å skje! Jeg hadde dagdrømmer en periode hvor jeg så ulykker overalt og at de nærme meg døde. Tror dette var enten for å forbrede meg hvis noe fælt skulle skje eller at de prøvde å vise meg at jeg burde bearbeide sorgen min etter pappas død. Like etter ble det faktsik også slutt med kjæresten min, så kanskje de viste meg at jeg levde i et "dødt" forhold. Det er derfor bare oss selv som kan vite fasiten, det har mye å si hva som foregår i livet vårt akkurat nå. Føler at enten er du veldig stresset og alt virker litt kaotisk or deg nå, ellers så er det bare en "øvelse" på å takle kjipe ting. Tenk mer over drømmene dine framover. Du kan også si før du legger deg, en "bønn" på en måte, om at du vil ha en tydligere drøm hvis det er noe du skal vite, eller så vil du helst ha en positiv drøm! :-) Lykke til!

Grunnen til at vi drømmer mer når vi er gravide er fordi vi egentlig har mindre behov for søvn(men mer behov for hvile) på grunn av sikkerhetsgrunnen i forhold til barnet. Vi sover lettere og det er i den lette søvnen vi drømmer, og da husker vi drømmene mye tydligere og lettere. Drømmer er fasinerende! Mareritt og vonde drømmer er ofte utslag av stress i hverdagen, og at man ikke har kontroll over det som skjer med oss. Du får ut all opplagret "dritt" når du sover slik at du kan fungere godt neste dag. Tenk mer på drømmene deres fremover. De kan lære oss masse om oss selv! :-)

Jeg drømte mye sist jeg var gravid også, er bare symbolikken med vann jeg lurte på. Var litt ubehagelig å stadig drømme om det samme. Har flere mareritt for tiden, men det hører nok med ja. :)

Hadde vært gøy å snakke med en drømmetyder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...