Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd fennikkel mot luft i magen? Og i så fall hvordan bruker dere det? Har hørt at det skal hjelpe både om jeg tar det selv og å gi det direkte til babyen. På helsestasjonen sa de at jeg kan gi en teskje fennikkelte til babyen før måltid (kjølt ned, selvfølgelig), men hun vil ikke ha det. Går det kanskje an å blande noen dråper te i mme (gir det et par ganger om dagen)? Og hvis jeg tar kapsler; er det best å ta det rett før amming/pumping eller spiller ikke det noen rolle?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136532070-fennikkel-mot-luft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sara har hatt mye luft i magen i helga, og jeg ga henne te fra kopp.

jeg tenkte også å blande det i mme hvis hun ikke tok koppen, men det gikk bra. tar ikke mer enn en liten ts om gangen, og heller det rett inn i munnen, gikk strålende!

men skal du blende i mme, ville jeg tatt en flaske med en liten skvett mme, og en en ts eller to fennikel oppi. så er du sikker på at hun drikker opp alt.

slelv drikker jeg ammete, som inneholder urter som også motvirker luft, så du trenger vell ikke investere i kapsler, bare drikk mye te! (ofte er det best m en blanding av flere urter pga synergieffekt)

før leggetid, har jeg blanda meg en kopp hvor teen har trekket leeenge, så den blir sterkere, og holder det gående utover natta!

Jeg drikker ammete selv mot luft i magen hos den lille og denne teen inneholder fennikkel. Drikker to til tre kopper om dagen - morgen, middag og kveld. Regner med at det er i melken ved de fleste måltider da...Har ikke prøvd å gi til direkte til den lille, men er vel verdt et forsøk...:) Skulle jo tro at man kan blande litt i mme...kan jo prøve å se om hun vil ha det da eller om det blir "rar" smak for henne da også...Har du forsøkt å gi te direkte til henne gjennom pipette eller en liten sprøyte i munnen? Da er det kanskje lettere å få lurt det i henne...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...