VirreVirre Skrevet 14. januar 2008 #1 Del Skrevet 14. januar 2008 Bare lurer på om det "funker", og om dere er fornøyde? Noen som vil dele erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136531595-pr%C3%B8ver-her-inne-ogs%C3%A5-noen-som-f%C3%B8lger-babyguiden-her-eller-fss-metoden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
r r r Skrevet 14. januar 2008 #2 Del Skrevet 14. januar 2008 Har tre barn og leste denne boken da eldstemann var noen uker gammel. Har dermed fått prøvd ut dette på tre barn. Nr1: Funket bra. Jeg vekket han og gav han mat slik at det ikke gikk for lang tid mellom hvert måltid på dagtid. Han spiste som oftest da han fikk mat tilbudt. Han sov fint om natten og sov vel helt rundt fra han var 2-4 mnd. Så hadde han en periode hvor han fikk mat en gang hver natt fram til han var 6 mnd. Fra da av sov han hele natten. Dette er i grove trekk. Litt styr med tutten og det at vi ikke skjønte at han gjerne trengte en tykkere dyne om natten... Nr2: Tja. Vi hadde rutinen inne med sove-spise-stelle-være våken og så sove igjen. Men, hun ville jo ikke spise! Så det kunne jo ta timesvis fra jeg startet med å gi henne et måltid til hun faktisk spiste det. Ikke sov hun hele natten heller før hun var 8-9 mnd. Nr3: Han er 3 mnd nå og jeg følger ikke fss så nøye som med nr1. Men dette med sove først og så spise i steden for omvendt tror jeg det er nyttig å forsøke å få til. Kan nevne at minsten legger seg for natta sånn ca. i 7.tida og at han har gjort det fra han var 6-7 uker gammel. Han har hatt noen netter hvor han har sovet helt til 5-6 om morgenen uten å få mat men som oftest så spiser han en gang om natten. Jeg pleier ikke å vekke han når jeg legger meg for å mate. Jeg tror det er mange fine tips å få med seg fra Babyguiden, men ikke at man må følge denne metoden heller slavisk. Men på den andre siden så sier de jo at det er viktig å følge skjønne. Du kjenner jo selv ditt eget barn best. Jeg tror at dette med å ikke la barnet sove alt for lange økter på dagtid (selv om det sammenlagt sover mye på dagen) er med på å hjelpe barnet til å finne ro om natten. Det er jo bare da de får sove så lenge de bare vil i strekk. Og det er jo faktisk den delen som har fungert med mine tre. Alle har sovet mest og lengst om natten - og det er virkelig gull verdt! Ja så har du jo det at om barnet får nok mat om dagen, så trenger det jo ikke så mye mat om natten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136531595-pr%C3%B8ver-her-inne-ogs%C3%A5-noen-som-f%C3%B8lger-babyguiden-her-eller-fss-metoden/#findComment-136531813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVirre Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 14. januar 2008 Ja, det er kanskje noen selvsagte ting som står i den boka. Men har vært så usikker på hva jeg egentlig mener om opplegget. Har ikke barn enda selv, men får i løpet av de neste ukene nå. Tenkte jeg skulle gi det en sjanse, men ikke slavisk som du sier. Takk for svaret :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136531595-pr%C3%B8ver-her-inne-ogs%C3%A5-noen-som-f%C3%B8lger-babyguiden-her-eller-fss-metoden/#findComment-136531920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bill Gates Skrevet 8. juni #4 Del Skrevet 8. juni Har praktisert Babyguiden - FFS-metoden - siden babyen var 3-4 uker gammel. Boken (må sies) er fryktelig dårlig skrevet, da den er uoversiktelig og har et par passasjer som er mindre bra oversatt til norsk fra engelsk. Når det er sagt, så har vi fulgt boken helt slavisk - til gode resultater. Baby har sovet systematisk hele sitt liv, spist og sovet på faste tider. Og vært super opplagt og fornøyd. Ingen vi kjenner er i nærheten av slike "resultater" Men: Nå som vi er i måned 4-5, så er det vanskelig å få "nattmåltidet" til å forsvinne. Selv om vi følger systemet ellers. Hehe, så er på forumet her for tips om hvordan løse akkurat den. Noen erfaringer eller triks å hente? Utgangspunktet mitt er at en metode bør følges slavisk for å fungere, da det er vanskelig å vurdere hva som virker og ikke om man ikke følger metodene nevnt i boka Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136531595-pr%C3%B8ver-her-inne-ogs%C3%A5-noen-som-f%C3%B8lger-babyguiden-her-eller-fss-metoden/#findComment-150106364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå