Vannmann35 Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Det er ingenting galt med de - liker selv flere av dem. Er bare det at man blir så utrolig lei navn man hører veldig ofte. Bor ved siden av en barne-og ungdomsskole - vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt noen rope på Adrian, Sander og Sara - fått navnene helt opp i halsen...
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Det er jo ikke noe galt med navnene i seg selv, men man går lei av dem når så mange barn i samme alder/ generasjon heter det samme. Det viktigste ankepunktet for meg er imidlertid at barnet mister litt av sin identitet idet det går ut døra hjemme og kommer i barnehagen/ på skolen og må dele navnet sitt med mange andre på avdelingen/ i klassen. Det kan ikke være morsomt å gå gjennom livet og bli kalt Magnus A, Magnus H, Magnus P osv....
Cornelianelia Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Enig med de over. Det er ikke noe galt med navnene i seg selv. Dette er jo navn som mange liker, ettersom de har havnet på navnetoppen. Men jeg har selv et navn som var på navnetoppen på 70-tallet, og har selv ønsket meg et navn som jeg kunne ha litt mer for meg selv. Det kan være kjedelig når det blir Thea N, Thea P. og Thea T. i klassen på barneskolen. Eller når man blir lille-Thea og store-Thea f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå