Gå til innhold

Hvor mye vitaminer og annet putter dere i dere??

Anbefalte innlegg

Holder meg stort sett bare til Folat og vitamineral jeg. Men leser jo om de som har nesten en full "medisinliste" av ting de putter i seg....

Er det faktisk nødvendig å putte i seg sååå mye? Man får jo en del gjennom kostholdet også, så prøver jo å ha et variert kosthold :)

Fortsetter under...

Man er vel kanskje villig til å putte i seg mye rart hvis det øker sjansen for graviditet - spørs om det egentlig hjelper.

Folat er jo viktig og omega 3 for oss som spiser lite fet fisk. Og så har jeg brukt rosenrot for overskudd og treningslyst. Det var det noen som hadde hørt skulle øke fruktbarheten - hmmm.

Tror mer på variert kost og trening for å holde seg i form.

Annonse

Jeg tager bare en vitaminpille der er specielt lavet til gravide - den eneste forskel på den og en almindelig multivitamin er mængden af folinsyre. Har talt en del med min gyn om dette med vitaminer da udvalget jo er emormt stort og uoverskueligt og han anbefalte det jeg spiser nu. Og så selvfølgelig et sundt og varieret kosthold.....

Er ikke tilhenger av alle disse tilskuddene personlig, da man burde faa i seg det kroppen trenger om man spiser rett.. Men, tar folater da, siden legen anbefalte det..Samt litt jern av og til siden jeg har vaert jernfattig siden jeg var liten..Men proever aa spise mer av spinat og diverse andre jernholdige groennsaker for aa unngaa tablettene ;-)

Så deilig å høre at det ikke er bare jeg som ikke er helt "overhysterisk" når det gjelder alle de vitaminene osv :) Syns jeg støtt og stadig leser inne på BliGravid om alt folk putter i seg. Men langtisprøverene har vel kanskje et litt mer avslappet forhold til ting til tross for situasjonen?

Tror nok uansett alle her inne får oppleve å bli mamma! Det tar bare litt lengre tid for oss :)

Men husk: DET ORDNER SEG FOR SNILLE JENTER :)

Først og fremst så spiser jeg et sunt og variert kosthold (la om for et par år siden, spiser vel sunnere enn jeg noen gang har gjort) :-)

I tillegg tar jeg multivitamin, folsyre og litt ekstra c-vitamin (men ikke en stor dose) innimellom.

Tar triobe som er et b kopleks med folat grunnet lave verdier etter test.

(er mage operert)

Det er bra nå. Så spiser og jeg mindre fisk enn jeg bør så tar omega 3.

Ellers har jeg et sundt kosthold.

Fått beskjed av legen å forsette med dette + magnesium v graviditet. Magnesium forebygger kynnere og kramper i leggene.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...