m*78 Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Blir så fortvilt at tårene bare triller. Er gravid for 7. gang, å har to barn, men mistet 4 ganger da. Er i 8. uke nå, prøver å slappe av, men er ganske vanskelig. Går å venter på time til tidlig UL, som burde vært gjort mellom uke 6 og 8. Men legen min hadde klart å sende hennvisningen feil, sendte til føde-poliklinikk, istedenfor gynekologisk poliklinikk. Å dermed endte jeg opp med å kun få time til den ordinære UL i uke 17. Snakket med henne i dag, hun skulle prøve å ordne opp, men hørtes ikke ut som om sykehuset heller ville ta imot meg. Hun ringer meg forhåpentligvis opp iløpet av dagen, skulle gjøre alt hun kunne for å få meg inn på en time da. Men merker at dette går veldig inn på meg. Vil jo gjerne ha et svar på om alt er bra med "bittelille-knøtt". Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dagene og ukene fremover, hvis jeg ikke får UL før i uke 17. Måtte bare få ut litt av dette jeg. Legen hørte nok på meg at jeg var ganske fortvilt, så får jeg bare håpe at sykehuset vil ta imot meg da...
amalie isabell Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 heisann du.. skjønner godt at du er redd å bekymret, mistet selv da jeg var i uke 27 sist gang, å er gravid på nytt igjen nu da, 8+6 nå. jeg ble lovet at når jeg ble gravid igjen så skulle jeg få bedre oppfølging, både av legen min, jordmor å sykehus, flere ul å sånne ting. men legen min har ikke gjort noen ting i det hele tatt, måtte selv spørre etter helekortet å fylle det ut selv.ringte selv til gyn.pol i forrige uke å spurte bare rett ut om det var en mulighet å få komme dit å ta en ul, forklarte de hva som hedde skjedd sist gang. ikke noe problem sa de, fikk komme dagen etter jeg ringte. bare sånn at jeg skulle kunne få roe meg ned å se at alt var i orden med den lille.. vet ikke hvor du bor da, så de kan jo være vanskeligere på det noen plasser. bor selv i tromsø da.. jeg synes du bare skal presse på hos legen din.. du har krav på det. prøv eventuelt å ring rett til gyn.pol selv å prat med de, å forklar de hvorfor å sånn. så ordner det seg sikkert. lykke til med den lille da. håper virkelig det går bra denne gangen:)
m*78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Legen min her hjemme har virkelig stått på, å gjort det hun kan for meg i dag. Har klart å ordne time om 5 uker, men det er jo en evighet til. Ringte også selv til sykehuset (UNN i Tromsø), men ble ikke møtt av noen forståelse der- bare en komentat om har ikke du pratet med legen din da? Sa at jo det har jeg, men ville prøve å høre med dere selv hvorfor jeg ikke fikk time tidligere. -Er jo de selv som har utredet meg, å nå går de plutselig bort fra at de lovet meg tidlig UL mellom uke 6 og 8. Sa at det var ikke kommet fram i brevet fra legen min. Måtte jo spørre om de ikke leste i journalen min da, før de tok stilling til om jeg skulle få time eller ikke. Fikk da til svar at de hadde elektroniske journaler, å satt ikke ikke å så gjennom alt da. Synes det virker ganske slett! Det eneste som kunne gjøres var om legen min ville sende en ny purre-henvisning på meg, så kunne legen vurdere det på nytt, om det framkom noen nye opplysninger der. Så nå er det gjort, skal prøve å ringe dem igjen i morgen. Håper virkelig jeg treffer på en mere forståelsesfull person da. Var skikkelig leit å lese at du hadde mistet så langt ut i svangerskapet sist. Blir jo ganske fortvilet når det virker som om ingen bryr seg om å hjelpe heller da. Var bra at du fikk komme inn til UL, man blir roligere av å se at den lille har det bra. Håper virkelig det går bra med deg fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå