Gå til innhold

AAA herregud!!!! Guess What!!!???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos IVF klinikken paa torsdag, paa informasjons samtale, samt for aa hente medisiner etc. Tillfeldigvis hadde jeg faatt mens og var paa dag en. Spurte om det var mulighet for aa begynne med sproytene paa denne syklusen, og de sa ja!!!!! Kan ikke fatte det, etter all den ventingen begynner vi med sproyter 30 Jan! Grugleder meg som bare det!!!

Har dog ett spm: Ser det er mange som bruker spray, hva er den til?? (siden jeg begynner rett paa sproyter)

I tillegg nevnte legen at det var antydning til polycystic ovaries, som han sa ikke betydde at jeg hadde PCOS.. Noen andre som har blitt fortalt dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott:O))) Er en deilig følelse når man endelig er i gang etter og ha ventet sååååååå lenge!!

Spm ditt om spray/sprøyter kan jeg ikke svare deg på, men ville bare dele gleden din, og ønske deg lykke til:O)))

Skrevet

Tusen takk Froya.. Er veldig spent ja.. Skjoenner litt mer hvordan de andre som er lengre i loypa har det naa..hehe

Skrevet

Spray er nedreguleringsfase før sprøyter og eggløsningssprøyten..

Skrevet

Hmm ok, jeg faar visst sproyter for aa gjoere dette jeg da..For aa nedregulere eggstokkene ikke sant?? Skal gaa paa de i to uker foer de tar UL, saa evt fortsette en uke til foer jeg begynner med Gonal F, samt den sproyta.. Altsaa to sproyter om dagen etterhvert... Yiks!!!

Skrevet

Hei du og velkommen hit igjen! Ville bare fortelle at jeg gikk på nesespray forrige forsøk, men fortalte legen min at jeg nok hadde reagert mer enn forventet på denne (psykisk, nedstemt, humørsvingninger osv) selv om jeg er forberedt og synes dette er en liten ting i den store sammenheng, var det allikevel ubehagelig å "miste sitt gode humør"... Derfor skal jeg nå bruke sprøyter ved neste forsøk. Da slipper jeg unna beh med 2 uker og disse skal visstnok være mer moderne og bedre for psyken... Litt spent, men målet om å regulere eggproduksjonen og resultatet av dette tror jeg er like bra uansett hva man får...

Lykke til, spennende!!!

Skrevet

Hei!

Jeg har også tendens til PCO. Har ikke tilstanden, men har litt mange umodne eggposer som visstnok ligger plassert i et slik mønster som er karakteristisk for PCO. Har også en liten form for hormonforstyrrelse, så muligens et snev av PCO, som gyn sa.

Jeg har gått på nesespray i forkant av sprøytene. Fikk beskjed om at dette er det beste alternativet for meg ettersom jeg har ganske uregelmessige sykluser. Men legen har nok helt sikkert kommet frem til det som er best for deg!

Ønsker deg lykke til!!

Skrevet

De nevnte bare at de maatte holde et godt oye med det saa jeg ikke ble overstimulert..

Har regelmessig mens jeg da heldigvis..Men har jo litt angst for at det skal utvikle seg til PCOS og evt vaere et hinder for behandlinga.. Som alle andre her inne, saa vil vi jo saa klart lykkes ;-)

Skrevet

Å, går det an å få sprøyter i steden, det visste jeg ikke. Ble også veldig deprimert helt plutselig forrige forsøk når jeg begynte på spray, har ikke opplevd det sånn de tre andre forsøka mine så da lurer jeg jammen i meg på om jeg ikke skal spørre om sprøyter hvis jeg må gjennom fulle forsøk igjen... hvis det er bedre for "psyken". Har jo to fryseforsøk før det evt. blir aktuellt. Har til og med begynt sette sprøytene på meg selv og det var jo mye bedre enn når mannen min stakk ;-)

Skrevet

De nevnte ikke et ord om spray til meg hvertfall... Men driver paa i utlandet da..Kanskje det er annerledes der..

Skrevet

Lykke til kanskje snart !

Det at du slipper spray(slipper nedregulering),kan du være glad for...

I stedet får du kort regime,med bare sprøyter.Sparer deg for mange plager !

Skrevet

Hehei, du er her enda da ja..

Jeg maa ha nedregulering tror jeg, bare at det er sproyter i stedet.. Sproytene stopper hvertfall eggloesningen, eller noe i den dur.. Antar det er det dere mener med nedregulering??

Skrevet

Joda man kan få sprøyter..det er bare ikke "vanlig" praksis i Norge.

Grunnen til at jeg tilfeldigvis vet dette er fordi jeg nå er igang med kortregime,dvs uten spray for nedregulering først..

(heller ikke veldig vanlig)

Og måtte ta blodprøve dagen før sprøytestart..

Han sa da at om prøvene ikke var bra,skulle jeg få sprøyte midtveis i syklusen men etter EL..slik som du får nå..for å (bruker hans ord nå) "ta kverken på det gule legemet.." og vente med oppstart av eggstimulering til etter..

Men dette er ikke standard behandling,bare jeg som av div grunner ikke kan bruke spray.. uansett ..så slapp jeg sprøyten da,for blodprøven var fin..

Masse lykke til :)

Klem Skifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...